ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

مهمان حبیب خداست :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

مهمان حبیب خداست

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ق.ظ

در صورت باز نشدن این تصویر روی این متن کلیک راست کرده و گزینه Reload Image را بزنید

مهمان نوازی کلمه ای است که بارها به گوش همه ما خورده است و تک تک ما بارها آن را تجربه کرده ایم. مهمان نوازی در فرهنگ فارسی به تلاش میزبان برای تامین راحتی مهمان اطلاق می شود و مهمان نوازی از نظر لغوی به معنای ابراز لطف، تفقد و پذیرایی از مهمان است. 

پیشوایان دینی ما با برخورد انسانی و عاطفی با میهمانان خود، به ما می آموزند که نه تنها باید میهمانان را گرامی داشت، بلکه باید نیاز آنان را نیز برآورده کرد. در روایتی از عیون اخبارالرضا(ع)، جلد ۲، صفحه ۲۱۳ آمده است: برای حضرت رضا(ع) میهمانی آمد، امام نزد او نشستند و با ایشان قسمتی از شب را مشغول صحبت و گفت وگو بودند. ناگهان، چراغ مشکل پیدا کرد. مرد میهمان دستش را پیش برد تا چراغ را درست کند. حضرت مانع شدند و خودشان به تنهایی چراغ را درست کردند و فرمودند: ما میهمان را به کار وا نمی داریم.

رسول خدا(ص) می فرمایند: هنگامی که خدا اراده نیکی به جمعیتی کند، هدیه گران بهایی برای آنان می فرستد. عرض کردند: ای پیامبر خدا! چه هدیه ای؟ فرموند: مهمان که با روزی خویش وارد می شود و گناهان را با خود می برد و گناهان بخشوده می شوند. (بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۴۶۱)

این مقدمه برای این بیان شد که به این موضوع بپردازم که بدعتی نو در روستای پرآوازه مهدی آباد انجام گرفته است.  درباره مهمان نوازی چیزهای متفاوتی شنیده ایم. در این موضوع مردم هرجا شیوه ای خاص دارند! مهدی آباد هم به تازگی شیوه ای جدید را انتخاب کرده است.

همه ما میدانیم که مهدی آباد در مسیر عبور و مرور جاده ای قرار دارد و همین موضوع محاسن و معایبی را برای روستا در پی داشته است.

اینطور که پیداست بزرگترین مشکل روستای مهدی آباد از دید برخی اهالی ، روزهای جمعه است.

من هم به خوبی درک میکنم که ورود افراد غریبه برای تفریح به مزارع روستا چه تبعاتی دارد. اما دست اندرکاران باید قبل از اقدام به هرکاری آمار و اطلاعات خود را بروز کنند. بدانند مشکل چیست و از کدام جانب است و راه حل آن چیست.

روز جمعه گذشته عده ای در ورودی روستا ایستادند و از تمام کسانی که قصد ورود به روستا را داشتند به بهانه ای که ذکر خواهد شد پول دریافت کردند. با عده ای دعوا و مشاجره کردند، عده ای از میهمانان روستا را فراری دادند و به عده ای اجازه ورود ندادند.

وقتی موضوع را از اقای مجتبی کریمی جویا شدم فرمودند:

عده ای می آیند و در روستا آشغال میریزند

وارد زمین های مردم می شوند

آهنگ میگذارند

روی قبر ها پارک میکنند

آب روستا را مصرف میکنند

و ...

در آخر گفتند به این دلایل ما از همه ورودی گرفتیم و خرج توالت امامزاده کردیم!!!

در صورت باز نشدن این تصویر روی این متن کلیک راست کرده و گزینه Reload Image را بزنید

اما نکته ای که فراموش شده این است که آیا گرفتن پول زور از مردمی که قصد ورود از طریق جاده مهدی آباد را دارند قانونی و دارای مجوز از مراجع ذیربط است یا خیر؟

اگر قانونی است، روش و مرام به کارگرفته شده در خصوص ایجاد تنش و دعوا و فراری دادن برخی صحیح بوده یا خیر؟

و سوال اینجاست اگر از کسانی که قصد وارد شدن دارند پول زور دریافت کنیم آیا آب روستا مصرف نمی شود؟ آیا مشکلاتی که بهانه انجام این کار شده برطرف می شود؟

تلاش هیئت امنا جدید امامزاده روستا برای جذب پول و مرمت و ساخت و ساز آن قابل تقدیر است اما به چه قیمت؟

اگر به امامزاده روستای سینقان سری زده باشید متوجه هزینه سنگین ساخت و ساز آن خواهید شد. اما این هزینه از کجا بدست آمده؟

آیا آنها هم راه مردم را بسته و به بهانه آب و زمین روستا از رهگذران پول گرفته اند و خرج توالت امامزاده کرده اند؟

آیا تا به حال کسی را از روستا فراری داده یا از ورودش ممانعت کرده اند؟

آیا بقیه روستا ها زمین کشاورزی و گورستان و امامزاده و چشمه و قنات ندارند؟

آیا 160 هزار تومن پول ، ارزش لکه دار کردن نام روستا در اذهان مردم منطقه را دارد؟

آیا نباید نگران این موضوع باشیم که بعد از ساخته شدن کامل بنای امامزاده و در سالهای آینده ورد زبان همه منطقه اردهال باشد که در این روستا راه مردم را می بستند و به زور پول میگرفتند تا امامزاده بسازند؟

اگر روی قبرها خودرویی پارک می شود راه حل آن گرفتن پول در ورودی روستا نیست، راه آن فرهنگ سازی و در مرحله آخر ساخت مانع به دور قبرستان است.

تمام بهانه های دست اندرکاران دریافت وجه ورودی در روز جمعه به راحتی قابل حل است. البته اگر هدف حل شدن آنها باشد

اما اگر بخواهیم به بهانه آب و خاک و امامزاده و ... پول جور کنیم و خرج کنیم و بعدا بیلان کار بسازیم که ما اینها را ساختیم و... بحث جداست. آقای مجتبی کریمی عنوان کردند تمام نفرات راضی بودند که پول بدهند و وارد شوند!

خب سوال اینجاست اگر راضی هستند پول بدهند چه نیازی به بستن راه بود؟ گذاشتن یک صندوق جمع آوری پول راحت تر نبود؟

همه ما خوب میدونیم که مهدی آبادی ها خصلتی دارند به اسم غریب پرستی، همه ما هم نمونه های بارزی از اون رو تجربه کرده ایم.

تا وقتی این خصلت رو داریم پس پای غریبه ها هم به روستا باز میشه و با بستن راه و پول ورودی گرفتن نمیشه مشکل روزهای جمعه مهدی آباد رو حل کرد. هرچند به قول قدیمی تر ها مهمان با خودش روزی خود را می آورد. یعنی اگر غریبه ای هم مهمان ده ما شد، به این معنا نیست که به قصد خوردن درختان و زمین ها و ریختن آب روستا در تانکر آمده، اگر غریبه ای آمد برکت هم به روستا می آید. چون در حکم مهمان است و اگر مسلمان باشیم و ائمه را قبول داشته باشیم منش آنان را در برخورد با مهمان تقلید خواهیم کرد.

در خصوص مواردی که مطرح کردم در قسمت نظرات به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت. شما خواننده عزیز هم در این بحث شرکت کنید و نظر خود را درج کنید و صرفا تماشاگر نباشید

این هم نتایج نظرسنجی انجام شده در وبلاگ:

 آیا با اقدام اخیر برخی از اهالی در بستن راه ورودی روستا و دریافت پول از رهگذران موافقید؟

در صورت باز نشدن این تصویر روی این متن کلیک راست کرده و گزینه Reload Image را بزنید

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۲
مدیر سایت

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۴۱)

۰۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۱ حجت عبدالهی
سلام
میگم یه دونه گیت بزارید هرکه کارت بزنه درب باز بشه بارکجی هم یه نفر کارت بفروشه ها . البته هزینه گردو بادام هارو هم پیش پیش بگیرید تو همین کارت ها . من فکر کردم برای راهنمایی و صحبت با بزرگتر های مسافر قراره طرحی پیاده بشه در رابطه با زمینای مردم و ذباله هاشون و ...  گفتم لباس فرم بگیرید  بدید به اونایی که میخوان صحبت کنند نمیدونستم نمیدونستم بجز دراز کردن دست به سوی خیرین خود روستا پیش غریبه ها هم ....... دست بردارید. به نظر بنده که این کار اصولی نیست . دور زدن این موضوع هم راحت میشه چون فردا که بیان میگن داریم میریم خونه فلانی بازم میخواید پول بگیرید این کار را نکنید بهتره . مواظب خوبیاتون باشید .
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۲ حجت عبدالهی
عکس بالا فکر کردم باغ  فینیه است مردم جمع شدن بگن چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟
این کاریکاتور را باموضوع نوشتاری بردارید  مساله داخلی را بگذارید خود مردم حل کنند
پاسخ
جناب طهماسبی الان هم خود مردم در حال حل کردن مساله هستند. به مردم خاوه و مشهد و جوشق فراخوان ندادیم!
این دفعه یادم باشه اگه میرم مهمونی پول بهشون بدم برا ورودم
مردم میان جای باصفا نفس تازه کنن اگه برااینجا میخواستند پول بدن میرفت موزه سینما والا
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۴۶ مجتبی کریمی
موضوع  مردم روستای مهدی آباد عدم ورود غریبه ها به روستا است . چون آنقدر آشنای غریبه دارند .که لزومی به آمدن غریبه به روستا ندارند . 15 تا ماشین در روز تعطیل جمعه به اسم یک نفر غریبه وارد روستا شدن یعنی میهمان نوازی ؟ با آن طرز برخورد هر وسیله که فکر می کردند آمدند سرزمین مادری .فکر کنم مردم روستا غریبه شده اند . این برنامه روز جمعه 94/05/30 که چند جا من نوشتم و گفتم در حضور اهالی روستا و مسئولین روستا بوده است .و همچنان برگزار می گردد . و تصمیم این هفته نصب پلاکارد در اول روستا مبنی بر ورود با در یافت عوارض می باشد  .  هرچه می خواهد دل تنگ شما ...و ... بفرمایید  .کو ... شنوا  ...ما در روستا هستیم نه شمایی که هر 3 ماه یا بیشتر می ایید . امنیت در هر کجا برای ما مهم است .
پاسخ
درسته که ما در روستا نیستیم ولی وقتی مارو به عنوان مهدی آبادی بشناسند نمیتوانیم نسبت به مهدی آباد بی تفاوت باشیم تا انگشت نمای منطقه شویم.
اوریانا فالاچی( یکی از روزنامه نگاران مشهور دنیا ) در یک مصاحبه از وینستون  چرچیل سوال می کند آقای نخست وزیر، شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری دست نشانده به آنسوی اقیانوس هند می روید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید ، اما این کاررا نمی توانید در بیخ گوش خودتان یعنی در ایرلند که سالهاست با شما در جنگ و ستیز است انجام دهید؟ وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ می دهد:برای انجام این کار به دو ابزار مهم احتیاج هست که این دوابزار مهم را درایرلند دراختیار نداریم خبرنگار سوال می کند این دوابزار چیست؟  چرچیل در پاسخ می گوید!

 اکثریت نادان  و  اقلیت خائن
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۰ مجتبی کریمی
ما همچون هفته گذشته  این هفته در بدو ورود مسافرین اول به همه خوش امدگویی 2- استدعا در کمک رسانی به هزینه های روستا و امامزاده و آبادانی هردو 3-حفظ محیط زیست و اموال مردم و در اخر آب کم است .پس....
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۴ مجتبی کریمی
با سلام وتبریک میلاد هشتمین ستاره ولایت و امامت  سلطان  ایران  شاه خراسان علی ابن موسی الرضا  غریب الغربا  به اطلاع می رساند چنانچه در وبلاگ و  تلگرام برنامه جمعه گذشته ذکر نشده بود .باهم می خواندیم .همه جا اروم ...من به تو اعتماد کردم ....

جناب آقای شاه محمدی

مدیر محترم وبگاه؛

با سلام و احترام

موضوع گرفتن پول از افراد غریبه برای ورود به روستا، مجوز قانونی می‌خواهد.

آیا کسانی که اقدام به اخذ وجوه از افراد می‌کنند، دارای مجوز قانونی می‌باشند؟

آیا در این موضوع دهیار محترم روستا نباید دخالت نماید؟

منتظر پاسخ دهیار محترم روستا در این خصوص هستیم. 

پاسخ
سلام بنده هم بارها این موضوع را عرض کرده ام اما...
۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۱۴ حجت عبدالهی
سلام بنده و .......اگر چند وقت یک بار میایم!!! مادرم. خواهر . برادرم که اونجا هست زمین که تو دشت داریم پس بنده باید بیشتر نگران باشم تا اونایی که هفته ای یک بار اینم تو تابستونا میان هیچ چیز هم ندارند که نگرانش باشند . زمین؟پدر .مادر .خواهر . برادر.؟یه تابستون بیشتر که هفته ای یک بار نمیان .میخوام بدونم این چندصد ساله که از مسافرا پول نمیگرفتید زیارت و دستشویی ها و ساخت زیارت و تعمیر و ......انجام نمیشد حالا اخر تابستون یادتون افتاده . یادم هست بچه بودم زیر مردشور خانه قدیم بابام و عموم داشتند دستشویی میساختند تا همین چند سال پیش هم بود حالا هم اثارش هست .همه این هفته ها خواهد گذشت مثل هفته هایی که گذشتند چه خوب چه بد این برنامه ها در تاریخ مهدی اباد ثبت خواهد شد مثل این خاطره من . مثل پدر مادرامون و خود ما که دو هزارتا خاطره داریم و در ذهنمون ثبت شده . بهتره خاطرات خوب در ذهن مردم بجا بگزاریم . هی به پرو پای ما هم نپیچید خودتون اسیب میبینید . مواظب خوبیاتون باشید 
با سلام :
در خصوص موضوع مطروحه ،معروض میدارم کمی سعه ی صدر لازم است و همه عزیزان از دلسوزان روستا بوده و خواهیم و خواهند بود (حب الوطن من الایمان).خدای ناکرده جنایتی شکل نگرفته که بخواهیم با توپ و تانک ومسلسل و .....مقابله کنیم .دوستان عزیز و دلسوزان محترم !چند روز قبل از اجرای طرح ساماندهی ورود میهمانان به روستا ،نامه ای سرگشاده  با امضای متعدد همشهریان مبنی بر مزاحمت ،از بین بردن درختان ،ایجاد برنامه های لهو ولعب به پاسگاه انتظامی نراق و با رو نوشت به بخشداری محترم و...ارسال و رونوشت آن از طریق بخشداری به دهیاری ارسال و درخواست رسیدگی به موضوع شد .طی هماهنگی با تعدادی از افرادی که نامه را تنظیم نموده بودند مقر رشد بصورت آزمایشی طرح اجرا گردد .بنا بر این اجرای طرح فوق به درخواست اهالی و کشاورزان بوده و لغو آن بسیار آسان است اما کشاورزان (پدران خودمان)را در این زمینه تحت هر شرایط ممکن کمک کنیم .امامزاده نیاز به پول پر تنش و هیاهو ندارد .دستانتان را به گرمی و محبت فروان می فشاریم.پیشنهاد جالب بدهید اجرایش با ما .دوستتان داریم
در خصوص ساخت ومرمت امامزاده باید عرض کنم تمام ساختمان تا بحال توسط سرمایه ها ی دلاور مردان مهدی آباد تامین گردیده و خیرین زیادی هستند که از یکدیگر در این امر خیر سبقت می گیرند و به لطف خدا،تا آجر پایانی را نیز کمک خواهند کرد .خداوند هم به پولشان برکت و به خود و خانواده هایشان سلامتی عطا فرماید .
۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۳ حجت عبدالهی
جناب مرادی دهیار محترم روستای مهدی اباد سلام  ( قربوند) اگه مردم گفتند که مسافران مزاحمت ایجاد میکنند با گرفتن پول این مشگل حل میشه بگیرید اگر نه که همه اونایی که حاظر هستند یک روز وایسن بدونه هیچ چشم داشتی پول جمع کنند را بفرستید نظارت کنند همین که یکی با لباس فرم مناسب کار سرکشی را انجام بده دیگر کسی نمیتونه خسارتی به بار بیاره یا مزاحمتی ایجاد کنه این راه را هم امتحان کنید . مواظب خوبیاتون باشید .
۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۸ حجت عبدالهی
لطفا میثم جان سلام اگه ای عکس بالا رو تعقیر بدی خیلی بهتره وجهه خوبی نداره  ....ماها که اینجوری نیستیم یه نمه ملایم تریم
پاسخ
این کاریکاتور وجهه خوبی نداره یا پول گرفتن از کسانی که وارد روستا میشن؟
شاید این کاریکاتور رو هیچ غیر مهدی آبادی نبینه ولی پول گرفتن در ورودی روستا رو همه میبینن و میفهمن
باید به فکر اون قضیه باشیم نه این کاریکاتور

با سلام و احترام؛

با تشکر فراوان از پاسخ دهیاری روستا. 

خواهشمند است در صورت امکان در خصوص جزئیات طرح ساماندهی وررود میهمانان به روستا، توضیح دهید.

همچنین بیان فرمایید آیا اجرای این طرح مبنا و مجوز قانونی برای دریافت وجه از میهمانان برای ورود به روستا می‌باشد؟

۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۵ مجتبی کریمی
جناب آقای ...موضوع جمعه 94/05/30 بیشتر جهت چتر بازانی بود که هنگام ورود به روستا قبل از رسیدن وسیله نقلیه انها به گیت بازرسی چند متر عقب  تر دور زدند و رفتند .
پاسخ
پس از بقیه چرا پول گرفتید؟
میتونستید فقط کارت ماشین رو بگیرید و نگه دارید و در صورت رضایت از نفرات هنگام خروج بهشون پس میدادید
فقط دارید توجیه میکنید!
آقای کریمی من علاقه ویژه ای به شما دارم
اما شما چند صباحی بیشتر عضو هیئت امنا نیستید و بعدا نفرات دیگه ای خواهند بود. نباید به خاطر تلاش برای امامزاده و نشون دادن پشتکار خودتون همه چیز رو فدا کنید. به هر قیمت سعی نکنید پول جور کنید و ساخت و ساز کنید.
۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۹ حجت عبدالهی
اقا میثم بنده به عنوان یک مهدی ابادی میگم خوب نیست حتی اگر فقط مهدی ابادی ها ببینند و کسی دیگر نبینه . موضوع مسافران هم جای بحث داره .
پاسخ
چرا میگید خوب نیست؟ مشکل این کاریکاتور چیه؟
۰۵ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۱۳ مجتبی کریمی
اقای شاه محمدی من در چند نوبت به شما و خوانندگان وبلاگ گفتم .این وجه برای نظافت و ساماندهی سرویس های بهداشتی امامزاده بود  ولاغیر.و به کسانی که وجه داده بودند .نیز در هنگام استراحت توضیح دادم .که چنانچه  خدا یاری کند در این هفته سرویس های بهداشتی امامزاده  تمیز و اب فشار قوی برای شستشو و نظافت .راه اندازی میگردد .لیکن .کار را خراب کردید .لذا وجه جمع اوری شده دست من است تحویل بگیرید .انجام بدهید .وجه را با رضایت از اشخاص گرفتیم جهت امامزاده   وراه راهم نبسته بودیم .خدا کربلا و مشهدالرضا ر ا به همشهریان من هد یه بدهدکه الحمدالله کمک خوبی کردند. ما ۱۰ تا۱۵ قبض دادیم وولی پول نگرفتیم فقط جهت ازمایش که ببینیم معرفت دارند. لذا ازمایشات لازمه رانیز انجام دادیم .ولی چه کنیم  کسی که ۴ ساعت برای مقداری .....منتظر می ماند ارزش ترحم دارد 
پاسخ
بنده هم عرض کردم، نیت کار خوب بود، ولی روش انجام کار خوب نبود، بنده به شما ارادت دارم، اگر انتقادی میکنم به خاطر دشمنی با شما نیست، پس به خودتون نگیرید و انتقادپذیر باشید و به نظر اکثریت توجه کنید، نظرسنجی موجود در وبلاگ برای آگاهی شما بود که بدانید چقدر موافق دارید و چقدر مخالف
امیدوارم در ادامه راه با مشورت گرفتن از بزرگان و مسئولین روستا بیشتر از قبل موفق باشید و رویه روز جمعه گذشته را فراموش کنید
در ضمن، نظر بعدی راکه درج کرده اید نمایش نمیدهم، در تصمیم خودتون تجدید نظر کنید و به خاطر انتقاد از کارتون، کدورتی به دلتون راه ندید
سلام :
همانطورکه قبلا عرض کردم طرح مذکور آزمایشی و موقت بوده بنابر این مشکلاتی را قطعا داشته ،فلذا با توجه به احترام خاصی که به مخاطبین گرامی داریم(ضمن اینکه شایدخیلی از اظهار نظرها وابستگی خاصی نسبت به اهالی هم نداشته باشند )عرض میکنیم اگر لازم باشد طرح ادامه داشته باشه (که بسیار ضعیفه)فقط در محوطه امامزاده با مسولیت هییت امناءمحترم ادامه خواهد داشت .و به هیچ عنوان اخذ وجه تحت کمک به امامزاده در هیچ زمان و مکانی ،اجباری نبوده و نخواهد بود .از نظرات بسیار زیبایتان استفاده کردیم و در آینده نیز خواهیم کرد.پایدار باشید .
۰۵ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۶ حجت عبدالهی
سلام کاریکاتورش مشکلی نداره خیلی هم خوبه اسم روستای مهدی ابادش همچین خوشایند نیست . شما که تا بگن کجایی هستی میگی سنقانی اینوری نشد اون وری . ما باید چه کنیم ..... این یک نظر و پیشنهاده چرا هم نداره . نمیدونم چرا سئوالات سخت را باید من جواب بدم . اصلا هم مواظب خوبیاتون نباشید .
پاسخ
سلام شما اصل مطلبو رها کردی چسبیدی به کاریکاتور؟ اصل مطلب که رفع بشه این کاریکاتور بود و نبودش فرقی نداره، پس اول تلاش کن این قضیه حل بشه، کاریکاتور بامن
۰۵ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۱۰ فائزه عبداللهی
با سلام و عرض تبریک میلاد امام رضا (ع)
میخواستم بپرسم برای گذاشتن آهنگ برای وبلاگ کد آهنگ رو در قسمت اسکریپت مربوط به خودش کپی کردم ولی متاسفانه انجام نمیشه و آهنگ پخش نمیشه... باید چکار کرد؟میشه راهنمایی کنید؟!
پاسخ
سلام هرمشکلی میتونه داشته باشه، اول کدی که گذاشتید رو برام بفرستید ببینم مشکلی داره یانه

جناب آقای مجتبی کریمی

با سلام و احترام؛

جناب‌عالی اعلام نموده‌اید که گرفتن وجه اختیاری بوده  و در خصوص علت اخذ آن نیز توضیح داده‌اید.

آیا هیئت امناء مصوبه‌ای در این خصوص داشته است؟

آیا بهتر نیست صندوقی جهت کمک در اموری که ذکر فرموده‌اید نصب شود تا هر کدام از مسافران که خواستند، به دلخواه کمک نمایند؟

در کدامیک از بارگاه امامزاده‌ها در منطقه کاشان، چنین طرحی که شما در نظر گرفته‌اید، اجرا شده است؟

و در آخر سوالی از دهیار محترم روستا؛

وظیفه نظارتی دهیاری به عنوان نماینده رسمی دولت در روستا در این خصوص چیست؟

طرحی که ذکر نموده‌اید در محدوده امامزاده روستا اجرا می‌شود، شامل چه مواردی می‌باشد؟

توفیق تمامی همشهریان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

آقا میثم سلام :
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما عارضم که اگر مباحث هفته گذشته بخاطر استفاده دوستان از طرح نماد گلزار شهدای روستا در قبوض بوده و جنابعا لی فرموده بودید چرا از طرح من استفاده شده (البته بعید میدانم) و به همین دلیل مشوش اذهان گردید بسیار متاثر شدم و از روحیاتی که از شما سراغ دارم امید وارم اینگونه نبوده باشد .جوابتان راهگشا خواهد بود .یا علی .
پاسخ
سلام
اتفاقا برعکس، من خیلی خوشحال هم میشوم اگر طراحی های انجام شده ی من مورد استفاده همگان قرار بگیرد.
در خصوص مطلبی که فرمودید من اصلا حتی کوچکترین اشاره ای به عکس روی قبض ها نکردم. عکس روی قبض ها خیلی هم خوب بود. موضوع مورد بحث ما بستن راه روستا به بهانه های مختلف برای اخذ وجه بود.

۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۳ فائزه عبداللهی

 سلام مجدد

<!-- Begin SedaYab Code --><div align="center"><object type="application/x-shockwave-flash" data="http://www.sedayab.com/play.swf" width="160" height="20" id="dewplayer" name="dewplayer"> <param name="wmode" value="transparent" /><param name="movie" value="http://www.sedayab.com/play.swf" /> <param name="flashvars" value= "mp3=http://file.sedayab.com/2868.mp3&autostart=1&autoreplay=1&showtime=1&randomplay=1" > </object><br><a title="un hommeet une femme موسیقی بی کلام" target="_blank" href="http://www.sedayab.com/?id=2868">دریافت کد</a> :: <a target="_blank" title="sedayab" href="http://www.sedayab.com/">صدایاب</a></div><!-- End SedaYab Code -->


به اضافه تگ bgsound به همراه src اهنگ
"کد آماده گرفته شده"
پاسخ
سلام کد مشکل خاصی نداره
اما از کد زیر استفاده کن سبک تره

<p><object style="display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;" width="220" height="20" data="http://www.gigpars.com/blog/player.swf" type="application/x-shockwave-flash">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain"><param name="wmode" value="opaque">
<param name="flashvars" value="playerID=13631618832&amp;autostart=yes&amp;loop=no&amp;soundFile=لینک مستقیم آهنگ">
<param name="src" value="http://www.gigpars.com/blog/player.swf"></object></p>

فقط چند نکته زیر رو مدنظر داشته باش:
آهنگی که میخوای بذاری باید حتما کم حجم باشه تا راحت لود و پخش بشه
حتما باید لینک مستقیم توی کد مدیا پلیر استفاده بشه، میتونی از سایت up2www.com استفاده کنی
توی کد بالا به جای لینک آهنگ، لینک مستقیم آهنگی که آپلود کردی رو بذار
اگر autostart=yes باشه یعنی آهنگ اتوماتیک پخش بشه، اگر نمیخوای اتوماتیک پخش بشه yes  رو با no عوض کن
اگر loop=no باشه پخش آهنگ بعد از اتمام تکرار نمیشه، اگه خواستی تکرار بشه no رو با yes عوض کن

البته تمام این کارها در صورتی درست خواهد بود که کد رو توی محل درستی درج کنید
نمیدونم از چه سیستم وبلاگی استفاده میکنید وگرنه بیشتر راهنمایی میکردم
۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۳ حجت عبدالهی
سلام
ما حالا گیر دادیم شما هم کوتا بیا دیگه . مشگل برطرف شد . وگر نه که .... 
سلام :
الحمدلله بطور کلی مسئله حل و مرتفع گردید .لطفا تقاضا دارم به فکر چگونگی آبادانی روستا (با توجه به بودجه )فکر کنید و نظرات سازنده شما راهگشا خواهد بود .دوستتان داریم به امید روزی که وفاق و همبستگی زیادی برای آبادانی زادگاهمان داشته باشیم و همیشه با هم باشیم نه بر هم .یا علی

با سلام و احترام خدمت دهیار محترم روستا

در نظر قبلی خود سوالاتی را از جناب‌عالی مطرح نمودم. علت عدم پاسخگویی شما در خصوص سوالات مذکور در وبگاه رسمی روستا چیست؟

با تشکر فراوان.

عرض سلام خدمت(...).
قرار بود ماننددو هفته پیش فرد قابل اعتماد و مسن که دارای سعه صدر مانند آقای فلاح پور باشد در محوطه امامزاده فعال بوده و در صورت نیاز به میهمانان جوانتر در صورت عدم رعایت حریم امامزاده تذکر لسانی داده شود .و نیز توصیه های ایمنی به میهمانان داده شود (توجه در روشن نمودن آتش و...)همچنین رعایت  نظم و انظباط اجتماعی .ودهیاری چون ارگان دولتی و مردمی نیز میباشد لازم است در صورت نیاز با همکاری نیروهای امنیتی و نظامی در زمینه موارد مشکوک اقدام نماید .پایدار و پیروز باشید.یا علی
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۲۴ فائزه عبداللهی
تشکر لطف کردید
 از سایت بلاگفا استفاده میکنم ...

با سلام و احترام خدمت دهیار محترم روستا

با تشکر از پاسخ جناب‌عالی. لطفاً ذکر فرمایید که اخذ وجوه از میهمانان   قانونی بوده است؟

اگر پاسخ مثبت است، بر اساس کدام مجوز قانونی؟

اگر پاسخ منفی است، چرا اقدام قانونی لازم در برخورد با این اقدام، بعمل نیامده است؟

 تکلیف پول‌های جمع‌آوری شده - هر چند کم - چه خواهد بود؟

با تشکر از سعه صدر جناب‌عالی.

عزیز دلم ...
یه سوال از شما بزرگوار دارم منظورت از طرح این سوال رو برام شفاف کن تا ببینم چی میخوای .ببینید وارد هر فضایی مثلا ورودی علی ابن باقر ,(ع)با هر وسیله نقلیه که بشوید مبلغی را دریافت میکنند و برای امامزاده هزینه مینمایند آیا مجوز قانونی آن را از کجا دریافت میکنند ؟پس خودشون با همدیگرهماهنگ میکنند و اجرا یی میشود .ثانیا مطمئن باشید مبلغ جمع آوری شده بابت خرید پمپ جهت پمپاژ آب پر فشار برای سرویسهای بهداشتی استفاده گردید خدا به شما و سایر خیرین سلامتی عنایت فرماید .قرارشد آقای حسن طهماسبی زحمت وصل پمپ رو بکشد . ولی خواهشا هر کاری داشتید با حقیر هماهنگ نمایید و با همکاری شما برای هر چه بهتر شدن وضعیت امامزاده تلاش کنیم .در خدمتیم یا علی.

با سلام و احترام خدمت دهیار محترم روستا

منظور از سؤالات مطرح شده، یادآوری این اصل قانونی است که هر گونه دریافت و پرداخت می‌باید با مجوز باشد. در پاسخ خود مثالی را ذکر نموده‌اید. باید توجه نماییم که انجام کاری در مکانی دیگر، مجوزی برای انجام کاری مشابه یا متفاوت در جای دیگر نمی‌باشد. ممکن است مجوزی در این خصوص داشته‌ باشند. آیا در این خصوص تحقیق نموده‌اید؟

حال که هدف اینجانب روشن گردید، لطفاً به سوالات اینجانب صریحاً پاسخ دهید:

آیا هیئت امناء مصوبه‌ای در این خصوص داشته است؟

به نظر می‌رسد در صورت عدم وجود مصوبه، اخذ وجوه از میهمانان غیر قانونی بوده است؟آیا موافق این موضوع می‌باشید؟

اگر پاسخ مثبت است، چرا اقدام قانونی لازم بعمل نیامده است؟

چرا که بر اساس بند (10) ماده (10) اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاریها که در انتها عیناً ذکر می‌شود، مکلف به گزارش وقوع جرایم می‌باشید و همانطورکه می دانید اخذ وجه بدون مجوز، امری خلاف قانون می‌باشد. آیا اقدامی در این مورد به عمل آورده‌اید؟

مواردی که ذکر شد صرفاً نظر شخصی اینجانب می‌باشد. لطفاً در خصوص صحت و سقم آن از مراجع قانونی استعلام نمایید و پاسخ آن را برای اطلاع همشهریان ذکر فرمایید.

با تشکر از حسن ظن جناب‌عالی

 بند (10) ماده (10) اساسنامه ، تشکیلات و سازمان دهیاریها ـهمکاری با نیروی انتظامی و ارسال گزارش پیرامون وقوع جرایم و اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی، حفظ نظم عمومی و سعی در حل اختلافات محلی»

سلام خدمت آقا یا خانم ...
از مصاحبت با شما بی نهایت خوشحالم و شخصا مایلم با جناعالی از نزدیک گپ و گفتی داشته باشم اگر البته افتخار بدید و از متن کلام وگفتارتان مشخص است که اهل ادب احترام هستید .در ضمن ایام تعطیلات آخر هفته به دهیاری قدم رنجه فرمایید تا مصوبه امامزاده را به اتفاق بریم مشاهده کنیم .لطف شما مزید امتنان هم ولایتی وفامیل عزیز !
۰۹ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۶ حجت عبدالهی
سلام
اقا چرا زدی تو جاده خاکی یه پولی از مردم جمع شد صرف یه کار خیری هم شد درست یا اشتباه دیگه هم انشالله تکرار نمیشه حالا هی هیزمش رو زیاد کن تا برقش تو دامنت بیفته تمومش کنید دیگه . دنبال چی هستید ؟ میخوای کل ایران اطلاعیه بزنیم که هرکی پول داده بگه ببریم در خونش بهش بدیم . اقا بر اساس بند 44 قانون اصل 44 تبصره 44 متولیان 44 اماکن زیارتی و موقوفات و گردشگری44 میتوانند از مردم بابت ابادانی44 این اماکن پول44 دریافت کنند . واسه ما قانون نیا . قانونم واس ماس . اصلا و ابدا مواظب نباشید .
۰۹ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۲۴ فائزه عبداللهی
سلام
آقای محمدی یسری از مطالب جدید وبلاگ نیست قالب وبلاگ رو ک تغییر دادم دیگه پیداشون نیس روی صفحه مشکل چی میتونه باشه؟(حذف و یا آرشیو هم نشده)
پاسخ
سلام، اول پیشنهاد میکنم برای وبلاگ نویسی از سرویس بیان استفاده کنید. bayan.ir
چون عمر بلاگفا به آخر رسیده و دیگه کسی سراغ بلاگفا نمیره
در خصوص مواردی که فرمودید من از اطلاعاتی که دادید نمیتونم متوجه بشم اشکال از کجاست اما چون قالب بلاگفا امکان تغییرات زیادی رو به کاربرانش نمیده احتمالا روی قالب تغییری دادید که اشتباه بوده و کد قالب رو خراب کرده

با سلام و احترام خدمت دهیار محترم روستا

با تشکر از پاسخ جناب‌عالی

متاسفانه امکان این امر که در  تعطیلات آخر هفته در خدمت جناب‌عالی باشم وجود ندارد.

خواهشمند است متن مصوبه هیئت امناء را درج فرمایید تا همه همشهریان از آن مطلع شوند و بدانند که چه مواردی را در بر می‌گیرد.

با تشکر از تشریک مساعی جناب عالی.

۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۳ فائزه عبداللهی
اره میدونم بلاگفا خیلی قدیمیه وبلاگ واسه کس دیگس بمن سپرده یکم تغییرش بدم به هرحال ممنون
سلام خدمت  ...
حتما واقفید هر جلسه ای دارای مصوبات زیادی میباشد لذا از درج مصوبات معذوریم ولی قول میدیم هر وقت برایتان ممکن بو د حضورا خدمت شما وسایر دوستان بوده و نشان شما خواهیم داد .عزت زیاد .(میگم نکنه سرکاریه؟)و با ما شوخی میکنی!

با سلام و احترام خدمت دهیار محترم روستا

منظور بنده فقط مصوبه هیئت امناء در ارتباط با گرفتن وجه از میهمانان است و دیگر مصوبات مد نظر حقیر نیست.

لطفاً متن آن را درج فرمایید.

مؤید و پیروز باشید.

با سلام و احترام خدمت دهیار محترم روستا؛

 

همچنان منتظر درج متن مصوبه هیئت امناء در خصوص گرفتن وجه از میهمانان هستم.

پیروز باشید.



سلام خدمت ...
عرض کردم اصلا امکان در ج مصوبات در هیچ فضایی وجود ندارد .فقط بصورت حضوری امکان پذیر میباشد .عزت زیاد.

با سلام و احترام خدمت دهیار محترم روستا

عنوان نموده‌اید که اصلاً امکان درج مصوبات در هیچ فضایی وجود ندارد. فقط بصورت حضوری امکان پذیر می‌باشد . لطف فرمایید مستند قانونی آن‌را ذکر نمایید. ضمناً منظور اینجانب فقط مصوبه در مورد گرفتن وجه از میهمانان است نه دیگر مصوبات.

دهیار محترم روستا مستحضر می‌باشند که تمامی مصوبات مجلس و دولت که جنبه محرمانه ندارند در وبگاه‌های مربوطه و همچنین در روزنامه رسمی منتشر می‌شوند. حال چرا امکان درج متن مصوبه هیات امناء در وبگاه وجود ندارد، حتماً توضیحات شما روشن کننده موضوع خواهد بود.

 توجه دهیار محترم روستا را به ماده (13) آیین نامه نحوه‌ انتخاب‌ و بر کناری، شرایط‌ و حدود اختیارات‌ و وظایف‌ امین‌ یا هیات‌ امناء اماکن‌ مذهبی‌ و موقوفات که عیناً درج می‌شود، جلب می‌نمایم.« ماده‌ 13ـ امین‌ و هیات‌ امنا و خدمه‌ و کارکنان‌ مجاز نیستند شخصا وجه‌ و یا جنسی‌ به‌ عنوان‌ نذور و یا اهدایی‌ و غیره‌ دریافت‌ دارند ، لذا امین‌ و هیات امنا موظفند صندوق‌ و یا محفظه‌های‌ فلزی‌ قابل‌ اطمینانی‌ که‌ ممهور به‌ مهر مشخص‌ باشد درمحل‌ نصب‌ و در اوقات‌ معینی‌ با حضور نماینده‌ اداره‌ حج‌ و اوقاف‌ و امور خیریه‌ آنها را باز و موجودی‌ را با تنظیم‌ صورت‌ جلسه‌ به‌ حساب‌ بانکی‌ منتقل‌ نمایند. برای‌ نذور جنسی‌ امین‌ یا هیات‌ امنا قبوضی‌ در دو رنگ‌ سفید و آبی‌ با شماره‌ متوالی‌ چاپ‌ و مشخصات‌ کامل‌ این‌ قبیل‌ هدایا را در آنها نوشته‌، نسخه‌ سفید را به‌ اهدا کننده‌ تسلیم‌ و نسخه‌ آبی‌ را نگهداری‌ خواهند نمود.

تبصره‌ ـ مسیولیت‌ نگهداری‌ کلید صندوق‌ نذور و ضریح‌ و مهر امین‌ و هیات‌ امنا و قبوض‌ و اسناد و دفاتر به‌ عهده‌ هیات‌ امنا و امین‌ خواهد بود.».

از جناب‌عالی تقاضا دارم با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه و عنداللزوم بخشداری، از منطبق بودن اخذ وجوه از میمانان با قوانین و مقررات مربوط مطلع و نتیجه را برای آگاهی همشهریان درج نمایید.

 

جناب آقای شاه‌محمدی عزیز

 مدیر محترم وبگاه

از جناب‌عالی نیز تقاضا دارم در صورت امکان به دهیاری مراجعه و متن مصوبه را رؤیت فرمایید تا چنانچه منع قانونی نداشته باشد! نسبت به درج آن در وبگاه اقدام نمایید. به نظر می‌رسد برای آگاهی همشهریان عزیز، تمامی مصوبات که جنبه محرمانه ندارند، لازم است در وبگاه درج شوند زیرا عنوان آن، وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال می‌باشد.

مزید توفیقات شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی