ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

چرا ماه رمضان ماه مهمانی خدا نامیده شده است؟ :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

چرا ماه رمضان ماه مهمانی خدا نامیده شده است؟

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ق.ظ

ماه رمضان ماه میهمانی خداوند، به معنای اکرام و رحمت خاص الهی بر بندگان است؛ بر اساس روایات، چند موضوع نشان از میهمانی خداوند است که عبارتند از:

۱. از شب اول ماه رمضان درهای بهشت باز می‌شوند و تا شب آخر بسته نمی‌شوند.
۲. از ابتدا تا انتهای ماه رمضان، درهای جهنم بسته می‌شوند.
۳. شیاطین در بند و زنجیر می‌شوند تا نتوانند روزه بندگان را خراب کنند.
۴. ماه رمضان، ماهی است که اولش رحمت است و وسطش آمرزش گناهان و آخرش آزادی از آتش جهنم؛ یعنی ما با رحمت الهی به میهمانی دعوت می‌شویم و آمرزیده می‌شویم و در پایان میهمانی به عنوان جایزه و هدیه یادگار میهمانی، از آتش جهنم آزاد می‌شویم.
۵. شب قدر در این ماه است که ارزش آن از هزار ماه بیشتر است و عبادت در آن، نتایج بسیاری دارد و سرنوشت یک سال بندگان در آن تعیین می‌گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
حدیثه مسگری

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۴)

مولای مهربان غزل های من سلام
سمت زلال اشک من، آقای من سلام
نامت بلند و اوج نگاهت همیشه سبز
آبی ترین بهانه دنیای من سلام
قلبی شکسته دارم و شعری شکسته تر
اما نشسته در تب غوغای من سلام
ما بی حضور چشم تو این جا غریبه ایم
دستی، سری تکان بده، مولای من؛ سلام
تقدیم چشمهای تو این شعر نا تمام
زیباترین افق به تماشای من سلام

اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
شعر زیبایی بود ممنون
 یا امام زمان(عج)سلام
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۴۴ مجتبی کریمی
هر سال همچون سنوات قبل نماز جماعت مغرب و عشاء در اول وقت در ماه مبارک رمضان در مسجد جامع روستا محله پایین برگزار می شود .و بعد از افطاری نیز مردم جهت جزء خوانی قرآن و سخنرانی روحانی ماه مبارک رمضان مجددا" در مسجد حضور پیدا میکنند و با چای و شیرینی و خرما هر از چند گاهی پذیرایی می شوند . یاد و خاطره روزه داران و نمازگزاران و قاریان رحلت کرده روستا بخیر . و روحشان شاد .
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۶ مجتبی کریمی
آداب ماه مبارک رمضان در روستای مهدی اباد اردهال  طبق سنوات قبل : نماز جماعت صبح در مسجد جامع محله پایین - نماز ظهر و عصر و بیان احکام در مسجد حضرت ابوالفصل  محله بالا - نماز مغرب و عشاء و مراسم جزء خوانی و سخنرانی در مسجد جامع  محله پایین می باشد .وچنانچه مراسم افطاری در روستا برقرار باشد .نماز و صرف افطاری در مسجد صاحب الامر می باشد .روحانی امسال ماه مبارک رمضان از شهرستان کاشان و روستای کله ارمک می باشد . 
۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۸ عباس مرادی
با سلام به همه دوستان و آرزوی قبولی نماز و روزه ها در این ماه پر خیروبرکت...تو ماه مبارک رمضان در مهدی آباد شبها مراسم اهو هو برقرار بود ...میرفتیم در خونه اهالی خوب روستا بخونیم یا نخونیم ؟؟؟ اگه اجازه میدادن والشمس والضحاحا ...واقلوم رضا طلاها....میخوندیم و بهمون یه پولی ،کشمشی ،تخمه ای ،ترشاله ای.....بعضی هم پشگلی تو تاریکی میریختند تو کیسه ای که همراهمون بود یه نقر اونو داشت یکی از افراد گروه هم پولها رو نگه میداشت اخر شب تقسیم می کردیم.....یه شعر دیگه هم میخوندیم که مبارک باد نوروز بود و امامان شیعه رو یکی یکی با شعر همخوانی میکردیم.....اینجوری شروع میشد......امام اولم گویم علی را(تک خوان) مبارک باد نوروز باد نوروز(همنوایی گروه)امام دوم و ....امام سومم شاه شهید است...امام چهارمم زین العباد است که بعد دین او دینها به باد است...  تا میرسید به امام عصر.....یعنی ...امام ده و دو ورد زبان است ...که آخر مهدی صاحب زمان است ..مبارکباد نوروز باد نوروز.....اگه کسی شعر کامل رو بلده و یادش هست لطفا کامل کنید حالشو ببریم...راستی هر کی در خونشو برومون بازنمیکرد میگفتیم این در خونه پی افتاده صاحب خونه ری... اقتاده هرکی هم تحویلمون میگرفت راضی از در خونش در حال دویدن به سمت مقصد بعدی میخوندیم ...برکتش بده آمین  وسعتش بده آمین......قابل توجه قاسم آقای آقاخانی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی