ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

دلشدگان - سکانس به یاد ماندنی آواز شجریان :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

دلشدگان - سکانس به یاد ماندنی آواز شجریان

چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۵۴ ب.ظ

رهزن اهل هنر


خداوند رحمت کند مرحوم علی حاتمی شاعر و مینیاتور سینمای ایران

آواز سه گاه (مخالف)، شعر مولانا و حافظ.
(مثنوی)
گر ز حال دل خبر داری بگو
ور نشانی مختصر داری بگو
(مثنوی)
مرگ را دانم؛ ولی تا کوی دوست
راه اگر نزدیکتر داری بگو
(مخالف)
ارغنون ساز فلک رهزن اهل هنر است
ارغنون ساز فلک؛ رهزن اهل هنر است
چون از این غصه ننالیم
چون از این غصه ننالیم چرا نخروشیم
(مخالف)
گل به جوش آمد و از می‌نزدیمش؛ آب‍‍ی
لاجرم؛ زآتش حرمان و هوس میجوشیم
(مخالف)
حاف‍‍ظ؛ این حال عجب با که توان گ‍‍فت
با که توان گفت؛ که ما
بلبلانیم
بلبلانیم؛ که در موسم گل خاموشیم

" انسانم آرزوست "

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۱
مهدی رمضانی

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۴)

دمت گرم
روحمون حال اومد
بازهم از این کارها بکن
۰۸ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۰۷ میثم شاه محمدی
بلبلی در سینه می نالد هنوزم کاین چمن

با خزان هم آشتی و گل فشانی می کند

ما به داغ عشقبازیها نشستیم و هنوز

چشم پروین همچنان چشمک پرانی می کند

-------------------------------------------------------- بابت حس و حالی که با این مطلب دادید ممنون
۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۵۹ مهدی رمضانی

"...لیلا : تا پیش از این شب بود و ظلمت، پرتو آوازی که بیدارم کرد. از آن کیست؟

طاهر : عشق...

لیلا : عشق؟ از چه غمی صحبت می کند ؟ 

طاهر : از غم سرمستی ، اما غم خود را به که گوید؟

لیلا : به او که همیشه خفته بود.

طاهر : صدای عشق می گوید...

لیلا : بلبل در فصل گل خاموش است ، چرا بیدارم کرد؟

طاهر : که راز دل بگوید ، حکایت دل...

لیلا : حکایت دل ؟

طاهر : آشیان مرغ دل ، زلف پریشان تو باد.

لیلا: آشیان مرغ دل ، زلف پریشان اوند دور ؟ من؟ لیلا؟

طاهر : همسایه کشور من.

لیلا: اما باز هم بیگانه. من یک شاهزاده خانم ام . یک ترک مسلمان. چشمهایم نابینا.

طاهر : پس آمدید پاریس برای معالجه.

لیلا: پاریس مرا معالجه نکرده . خودم ، خودم را معالجه کردم . تا پیش از این آواز چیزی جز شب نبود و تاریکی . روشنی با این آواز آمد که مرا بیدار کرد...

حالاسحراست ،سرود صبح و بیداری...صبح."

بدون شک یکی از ماندگارترین دیالوگهای سینمای ایران...

"انسانم آرزوست "

دمتون گرم،لذت بردیم، استادشجریان فوق العاده خوانده این قطعه رو مثل خیلی ازقطعات دیگرش دراوج انعطاف صداوحنجره،این اشعار رو بهترازاین نمیشه خواند،عاشقانه س بسیارممنون من مدتهابوددنبال این قطعه بودم که درفیلم دلشدگان دیده بودم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی