ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

سندرم 25 شهریور ساعت ویندوز در ایران :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

سندرم 25 شهریور ساعت ویندوز در ایران

جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۲۹ ب.ظ

در صورت باز نشدن این تصویر روی این متن کلیک راست کرده و گزیه Reload Image  را بزنید

آیا متوجه درست نشان ندادن ساعت رایانه‌تان در روزهای پایانی تابستان شده‌اید؟! این مشکل از آن‌جایی ناشی می‌شود که سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت، بامداد 16 سپتامبر (25 شهریور) را به عنوان پایان ساعت تابستانی منطقه زمانی ایران، در نظر می‌گیرد و در آغاز آن روز، زمان را یک ساعت به عقب می‌کشد! این در حالی است پایان ساعت تابستانی در ایران بامداد 31 شهریور است. برای رفع این مشکل چه باید کنیم؟!


در فاصله چند روز تا پایان فصل تابستان ساعت سیستم‌عامل ویندوز، زمان محلی ایران را درست نشان نمی‌دهد لذا برای رفع این مشکل چه باید کنیم؟! قطعا یکی از راه‌حل‌های موجود تغییر ساعت به صورت دستی و دستکاری آن است اما این راه‌حل باعث به هم ریختگی ساعت UTC رایانه می گردد.

رویکرد دیگری که برای رفع این مشکل وجود دارد این است که منطقه زمانی سیستم خود را در طی این چند روز به منطقه زمانی Kabul+4:30 تغییر دهید و در روز 31 شهریور دوباره منطقه زمانی را به Tehran+3:30 تنظیم نمایید. برای این کار وارد کنترل پنل سیستم‌عامل خود شوید و از قسمت Clock, Language, and Region گزینه Change time zone را انتخاب کنید.

در صورت باز نشدن این تصویر روی این متن کلیک راست کرده و گزیه Reload Image  را بزنید

از لیست کشویی منطقه زمانی را به طور موقت برای رفع مشکل مذکور به Kabul+4:30 تغییر دهید.

در صورت باز نشدن این تصویر روی این متن کلیک راست کرده و گزیه Reload Image  را بزنید

میدواریم مایکروسافت برای رفع این مشکل اقدامی انجام دهد و این مشکل را حداقل در نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی ویندوز 9 برطرف نماید. آیا شما هم با این مشکل روبرو هستید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۸
مدیر سایت

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۱)

کابل!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی