ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

۲۶ مرداد: انتشار کتاب مزرعه حیوانات :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

۲۶ مرداد: انتشار کتاب مزرعه حیوانات

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ

در صورت باز نشدن این تصویر روی این متن کلیک راست کرده و  Reload Emage را بزنید.

۶۹ سال پیش در چنین روزی کتاب معروف مزرعه حیوانات به قلم جرج اورول در کشور انگلستان منتشر شد. این رمان در خلال جنگ جهانی دوم توسط جرج اورول نوشته شد و در سال 1945 در انگلستان برای نخستین بار منتشر شد.

۶۹ سال پیش در چنین روزی یعنی 17 آگوست سال 1945 کتاب معروف مزرعه حیوانات به قلم جرج اورول و به زبان انگلیسی منتشر شد. این کتاب به فاصله چند ماه بعد از انتشار نیز در ایران ترجمه و منتشر گردید. این رمان درباره گروهی از حیوانات است که صاحب مزرعه خود را فراری می دهند و خود کنترل مزرعه را در دست می‌گیرند. در این داستان رهبری جنبش حیوانات را گروهی از خوک‌ها به دست می‌گیرند ولی بعد از گذشت زمانی خود شروع به بهره‌کشی از حیوانات و از بین بردن مخالفان خود می‌پردازند.

اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول در25 جوئن سال 1903 در کشور هندوستان چشم به جهان گشود. زمان زیادی را در هند زندگی نکرد و در همان کودکی به همراه خانواده انگلیسی خود به کشور انگلستان بازگشت. در خلال سال های 1922 تا 1927 در کشور برمه یکی از مستعمرات دولت انگلستان به عنوان پلیس مشغول به کار شد. تجربه زندگی در هند و برمه به عنوان مستعمره انگلستان موجب گردید تا با پدیده فقر از نزدیک آشنا شود. در دوران جوانی مدتی را میان فقرا و بی خانمانان لندن و پاریس زندگی کرد. این تجربه از زندگی و لمس پدیده فقر از نزدیک درکنار مشاهده اشرافی‌گری خانواده های مرفه موجب شد تا زیربنای ذهنی خلق داستان‌هایش شکل بگیرد.

بر اساس تجربه زندگی میان فقرای شهرهای لندن و پاریس شروع به نوشتن اولین کتابش تحت عنوان آس و پاس ها در پاریس و لندن کرد. همچنین دو کتاب دیگر به نام روزهای برمه بر اساس تجربیات زندگیش در کشور برمه و دختر کشیش بر اساس تجربیات زندگیش در لندن نیز نوشت. در دهه 1930 اریک آرتور بلر به اسپانیا رفت تا در مقابل حکومت ژنرال فرانکو دیکتاتور اسپانیا بجنگد که البته در همین جنگ نیز مجروح شد و جراحت این جنگ تا آخر عمر همراه وی بود. اریک آرتور بلر بر اساس تجربیات جنگ و زندگی در کشور اسپانیا کتاب درود بر کاتالونیا را نوشت. در خلال جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت شد ولی بعد از مرگ مادرش در سال 1943 تصمیم به نوشتن رمان جدیدی بر اساس تمامی تجربیات زندگیش گرفت، رمانی که امروزه نام وی را در تاریخ ادبیات جاودان کرده است، یعنی مزرعه حیوانات. اریک آرتور بلر نوشتن این کتاب را در سال 1945 به پایان رساند و در همان سال و سال 1946 این کتاب در اروپا و آمریکا منتشر شد. این کتاب شهرت اریک آرتور بلر را با نام مستعار جرج اورول جهانی کرد. جرج اورول در سال 1948 کتاب دیگری را نیز تحت عنوان 1984 منتشر کرد که این رمان نیز جزو برترین آثار این نویسنده انگلیسی به حساب می آید و فیلم 1984 به کارگردانی مایکل رادفورد نیز با وفاداری کامل به اصل داستان بر اساس همین کتاب جرج اورول ساخته شده است.

جرج اورول در 21 ژانویه سال 1950 و در 46 سالگی چشم از جهان فروبست.

کتاب کوچکی که زیاد وقت گیر نیست اگر توانستید مطالعه کنید...

" انسانم آرزوست..."

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۶
مهدی رمضانی

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۱)

۲۶ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۱ مهندس آفره کره جاری
با سلام به مهدی عزیز انسانم آرزوست ......دیدی اونی که از انسانم آرزوی تو همیشه گلایه داشت واقعا باید در آرزوی انسانیت بماند تا ابد.......اما داستان مزرعه حیوانات مصداق صادقی است ....آنکه را چشم حقیقت بین است.....
پاسخ
سپاس بی پایان بر شما...
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید " ادب مرد به ز دولت اوست..."

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی