ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

سه تصمیم وزارت بهداشت برای سلامت مردم :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

سه تصمیم وزارت بهداشت برای سلامت مردم

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۲۳ ب.ظ

رژیم غذایی مطلوب، تحرک کافی و ترک سیگار، سه برنامه وزارت بهداشت برای کاهش بیماریهای غیرواگیر


رییس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر گفت: تغییر در شیوه و سبک زندگی در افراد موجب افزایش بیماری های غیر واگیر شده است.
به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر دماری در نشست خبری حوزه بهداشت ضمن بیان این مطلب افزود: سکته های مغزی،‌قلبی، سرطان ها، حوادث ترافیکی، دیابت، فشارخون، اضافه وزن و  چاقی از جمله بیماری های غیر واگیر هستند که حدود 60 درصد از مرگ ها را شامل می شوند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر 33 درصد مردم کشور کم تحرک هستند، خاطرنشان کرد: کم تحرکی و چاقی عامل مهمی برای ابتلا به بیماریهای غیرواگیر است.
 
سه تصمیم وزارت بهداشت برای سلامت مردم
رییس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر، اتخاذ رفتارهای مناسب برای تغییر در عادات غذایی، ‌داشتن تحرک کافی و ترک سیگار را به عنوان 3 تصمیم مهم در سال 93 بیان کرد و گفت: برنامه ریزی، سازماندهی و رهبری و کنترل در حیطه های آموزش خانواده، سلامت معنوی و اخلاقی خانواده، کار و فعالیت های اجتماعی و مالی و شغلی عوامل خود مراقبتی است که باید بصورت متعادل با یکدیگر برنامه ریزی و اجرا شوند.
 
روزانه یک ساعت فعالیت متوسط درکودکان و نوجوانان
دکتر دماری تحرک فیزیکی و فعالیت های ورزشی در گروه سنی 5 تا 18 سال را روزانه یک ساعت بطور متوسط بیان کرد و گفت: فعالیت های ورزشی در این گروه سنی باید طوری باشد که ضربان قلب به میزان 20 درصد از حالت طبیعی افزایش یابد.
وی در ادامه متوسط فعالیت ورزشی و تحرک در هفته را برای گروه سنی 18 تا 64 سال 150 دقیقه که مطابق با استاندارد های جهانی است عنوان کرد و افزود: در این گروه سنی تحرک و فعالیت ورزشی در افرادی که با محدودیت حرکتی روبرو هستند باید با نظر پزشک متخصص صورت گیرد.
 
ترک سیگار با درمان
رییس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر یکی از عوامل خطر برای سلامت افراد را سیگار عنوان کرد و گفت: به علت اعتیاد آور بودن سیگار نمی توان سیگار را در یکروز ترک کرد و لازم است که ترک آن از طریق درمان با نیکوتین و به دنبال آن جلسات رفتار درمانی صورت گیرد.
دکتر دماری همکاری بین بخشی در اتخاذ رفتارهای مناسب برای تغییر در عادات غذایی، ‌داشتن تحرک کافی و ترک سیگار را موثر دانست و گفت: وزارت بهداشت وظیفه خودش می داند که خدمات مرتبط به برنامه های پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر را در شبکه های بهداشتی خود ادغام کند و قرار است غربالگری جمعیتی افراد تحت پوشش در مراکز بهداشتی کشور در حاشیه شهرها و 31 شهرستان در درون شبکه بهداشت در سال آینده توسعه یابد./

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۱
مدیر سایت

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی