ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

دیدار حاج اسدالله محمدی با هیئت انگلیسی :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

دیدار حاج اسدالله محمدی با هیئت انگلیسی

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۱۹ ق.ظ

در صورت باز نشدن این تصویر کلیک راست کرده و Reload Emage را بزنید

دیماه امسال  هیئت دوستی پارلمانی ایران و انگلستان به سرپرستی جک استراو از موزه صلح تهران بازدید کردند. در این بازدید که حدود یک ساعت به طول انجامید، این هیئت علاوه بر بازدید از موزه، طی نشستی به صحبت های جانبازان شیمیایی و قربانیان جنگ گوش دادند و پیرامون موضوعاتی از جمله مشکلات فعلی قربانیان جنگ و مردم ایران در پی تحریم ها و کمبودهای دارویی ناشی از آن صحبت کردند. 

در صورت باز نشدن این تصویر کلیک راست کرده و Reload Emage را بزنید

حاج اسدالله محمدی یکی از جانبازان شیمیایی روستای مهدی آباد از جمله اسنادی بود که در این دیدار ارائه شد و رودروی جک استراو از ظلم رفته بر فرزندان این مرز و بوم سخن گفت.

.

.

برگرفته شده از مشهد شهیدان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۲
مدیر سایت

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۲۸)

به نظر من اصلا حرکت جالبی نبوده
نشون دادن جنایات کشورهای غربی به خودشون چه سودی داره؟
یعنی اونها از این موارد بی اطلاع بودند و الان فهمیدند؟
برفرض که اطلاع نداشتند. جانبازهای شیمیایی نباید به ملاقات همچین کسایی برند. هدف حاج اسدالله محمدی و بقیه معلوم نیست چی بوده
می خواستن دل انگلیسی ها به حالشون بسوزه؟
یا ازشون قول بگیرن که دیگه به کشوری ظلم نکنن؟
لطفا حاج اسدالله محمدی جواب بدن که هدفشون چی بوده

سلام بر استوره مقاومت حاجی خدمون خداوکیلی اگر یکی از ماها جای این سرور وشهید زنده بودیم چه میکردیم مردی که سالهاست داره با تمام وجود با این مشکل شیمیایی نبرد مبکنه وحتی فعالترین کسی است که نسبت به خیلی از ادمهای سالم نسبت به روستاش زحمت میکشه حاجی فقط به نظر من یک هدف در این ملاقات داشته  که نشان بده باتوجه به این همه بلایی که سر ماو دیگر جوانان ما در جنگ ااوردید ما هنوز نفس میکشیم واستقامت میکنیم و به دنبا بگین که جنس ما از ایثار ومقاومت است  پس ترس  دل سوزی معنایی نداره 

۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۵۱ مهندس آفره

دوستان عزیز با یه غوره سردیمون نشه با یه مویز گرمی .....ما ایرانی ها مهربانی ومهمون نوازیمون تودنیا زبانزده... اگه یه روز اسلحه دست گرفتیم و از وطن و دینمون دفاع کردیم ..الان هم تو این شرایط باید و باید بتونیم بنشینیم چشم تو چشم دشمنان حرف حقمونو  بزنیم و بگیم که صاحب  فرهنگ و سنت و اصولی هستیم که براش جنگیدیم ..اگه لازم باشه صد بار دیگه هم براش میجنگیم و بر جانبازی و شهادت و اسارتش می بالیم ...هرگز به گوشه ای از دنیا نخواهیم خزید تا دیگران برایمان وبه جای ما حرف بزنند و تصمیم بگیرند ...ما ازادگانیم که با غرور از عزتمان پشت میزهای مذاکره دفاع میکنیم و هرجا احساس خطر کنیم دفاعمون پابرجاست و ایستاده می میریم ......امید وارم آقای محمدی در جلسه مذکور اثری مثمر حتی جمله ای کوتاه بیان نموده باشند وفقط در قاب عکس نرفته باشند .....

 

۰۳ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۳۵ مهدی محمدی
آقای احمدی من جای حاج اسدالله نیستم که جای ایشان جواب بدم و لی از طرف خودم صحبت میکنم، من فکر کنم الان قرن 21 هستشو قرن دوره دیپلماسی و مذاکره ، نه عصر حجر که اگر یکی رو از یه قبیله کشتن تا انتقام نگیرن آروم نشن، و فکر کنم شما یا تازه وارد ایران شدین و یا خیلی از اوضاع جامع اطلاع ندارین.
دیگه دوره زور تموم شده و فقط از را صلح و مذاکره هستش که میشه با تمام دنیا صحبت کرد، حاج اسدالله که به عنوان نماینده ملتی که همیشه طلایه دار صلح در دنیا بوده است در این همایش شرکت کرده است، نباید از طرف شما اینقدر مورد هجمه قرار بگیره.
آقای احمدی دل دریا باشه.
با سلام .لطفا اینقدر به آقای احمدی نتوپید .ایشان تقصیری ندارند چون هیچگونه مطالعه و اطلاعی از نقش بسیار بالای جک استراو در برقراری صلح و دوستی در دنیا و نقش فعال ایشان در تنظیم قوانین ضد جنگ در دنیا ندارندو هدف اقای محمدی اطلاع از این موارد بوده.
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۱۹ همشهری ازشهر ری

اینکه بعضی برادران نوشته اند ملاقات با این سگهای انگلیسی قداست جانباز را ازدست می دهد درست است  جانورهایی که صدام رامسلح کردند حالا  بوی علف از طرف دولتیان به مشامشا ن رسیده است وارد ایران می شوند دفاعی آقای اسدالله محمد ی ندارد چون مشابه ایشان زیاد هست کاش مجمموعه ای دیگر به دیدن این جرثومه های کثیف می رفتند واسدالله نمی رفت ودرجواب هم وطن بهتر است جانباز عزیز آقای اسدالله محمدی را وجه المصالحه  قرار ندهید  جک استروا نامردی به تما م عیار می باشد وبویی از انسانیت نبرده است

دم گرمت جناب آقای احمدی حرف حق زده ای
اقای حیدری ببخشید .جسارت نباشه.اسطوره-حاجی خودمون
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۴۴ مهدی آبادی
سلام
تا جائی که من میدونم حاج اسدالله تو اون موزه صلح همکاری داره بنابراین جک استرو رفته پیش حاجی ما و بالطبع بر حسب وظیفه هم حاج آقا توضیح دادن بنابراین اصل سفر جک استرو در سطح کلانه و همانطور که میدونید برنامه ریزی بازدید ها هم با  مجلس بوده  ولی دستمریزاد به سردار خودمون که حرف حق رو جلو دشمن زد و از مظلومیت ایران دفاع کرد. برای سلامتی همه جانبازان مخصوصا ایشان صلوات
به نظرمن کارقشنگی بوده........
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۱۱ مهدی رمضانی
طوری نکنید ، طوری بشود که مردم فکر کنند طوری شده است...
" امام خمینی "
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۵ مهندس آفره
جناب آقای محمدی شما چرا اعلام نظر نمی کنید در ارتباط با موضوع ...وبه گمانه زنی ها پایان نمی دهید .....لطفا جهت اطلاع
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۴۲ حسین وشنوی
حاج اسدالله اون خانما که با اون لباس وشلوار بروز شده بالای پله ایستادن وگردن آویز شناسایی شون با شما یکسانه همکارای شما هستند در اون مکان مقدس ....ایول ....ایول...
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۲۸ مهدی محمدی
نمیدونم چرا همه اصل و ماهیت موضوع رو نگاه نمیکنن، که حاج اسدالله نشسته به عناون نماینده ایران با یکی از مقامات خارجی در سطح صلح و دوستی صحبت میکنه ، بعد نظر میدین چرا خانوم بالا با مانتو هستش، چرا نفر پائین دست حاج اسدالله ریش نداره و......
بیایم یه کم منطقی به این موضوع فکر کنیم و به اصل گفتمان نه آدمها و نوع پوششان
اون بابا چهل روز پیش اومده با سلام و صلوات از کشور بر گشته رفته تازه خبرش به شما رسیده.جونم به این وبلاگ با این خبرهای دست اولش
اقای مهدی محمدی شما حتما حسین وشنوی را نشنیدی و نمیشناسی واگر نه به حرفاش واکنش نشون نمیدادی
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۴۹ مهدی محمدی
نه اسفند جان من ایشان را نمیشناسم
پیشنهادمی کنم جانباز عزیزمان آقای محمدی برای حضور دراین جلسات باچند نفر هم ردیفان خود مشاوره نماید به نظر من خودرای بودن به خصوص جانبازان عزیز بیاد شهید فمیده می اندازد که برای متوقف کردن تانک انگلیس بانارنجک ازپیشروی اوبه خاک ایران جلوگیری کرد من جای محمدی بودم با یک نارنجک به استقبال جک استروا می رفتم 
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۲۵ مهدی آبادی
دوستان یه جوری با حرارت در این خصوص صحبت می کنند که انگار آقای محمدی با هیات انگلیسی ملاقات کردند!!!! اصل خبر کذب و ساختگی است. هیج ملاقاتی نبوده جرا بیخودی موضوع را گنده می کنید. بابا هیات انگلیسی مثل خیلی آدم های دیگه رفته موزه صلح و چند تا عکس یادگاری هم با کسانی که اونجا بودند گرفته. حالا نمی دونم بعضی چه انگیزه ای دارند که مثل برخی نمایندگان محترم مجلس منظورم پایداری ها این رو نشان دهنده تمایل آقای محمدی به سازش و .... جلوه بدهند. بابا ول کنید این حرفا. بعضی ها که در موقع عمل که امثال آقای محمدی اومدند تو میدون خبری ازشون نبود حالا حزب اللهی دو آتیشه شدند و به ایشون انتقاد می کنند.
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۴۹ احمد احمدی فرزند عباس
با سلام خدمت جانباز سرافراز حاج اسدالله محمدی
امشب سری به وبلاگ زدم از حضور بجا وتاثیر گذار جنابعالی در جلسه هیئت انگلیسی خوشحال شدم چرا که وقتی یک جانبازی که حدود بیست وهفت سال است درد و رنج ناشی از جراحات تسلیحات شیمیایی دشمن را تحمل کرده و اکنون در مقابل کسانی قرار می گیرد که زمانی در کشوری مسئولیت داشتند که با تمام توان از صدام ملعون حمایت کرده و حالا هم با بی شرمی تمام دم از حقوق بشر می زنند در حقیقت نشان می دهد که کشورهای استکباری هیچ حرفی برای گفتن ندارند و البته متاسف شدم از فردی که به عمل حکیمانه و عزتمندانه شما اعتراض کرده .
جانباز بصیر و ولایتمدار و شجاع خدا یارت
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۴۸ اسدالله محمدی

سلام. در ابتدا لازم می دانم  برای آشنایی با موزه صلح تهران توضیحانی بدهم.

هدف اصلی این موزه که ساختمان آن در خیابان شهید فیاض بخش (در ضلع شمالی پارک شهر تهران) قرار دارد،ترویج فرهنگ صلح از طریق پیامدهای ناگوار جنگ و خشونت و آثار زیان بار آن به انسان ها،محیط زیست و ... است.،

این موزه پیش از آن که مکانی برای تماشای اشیاء تاریخی باشد،مکانی برای گفت و گو و برنامه های آموزشی و پژوهشی است. واعضای آن اغلب داوطلبانی هستند که به صورت افتخاری همکاری دارند و تعدای از آنان خود قربانیان سلاح های شیمیایی و به عنوان راهنما و راوی موزه مشغول هستند.

اگر چه موضوع کاربرد سلاح های شیمیایی در جنگ عراق علیه ایران و پیامدهای آن در این موزه به صورت برجسته تری مورد توجه قرار گرفته،ولی موضوعات دیگری چون بمباران اتمی هیروشیما،جنگ های جهانی اول و دوم، استفاده از سلاح های ممنوعه در جنگ ها و آثار و عوارض هر کدام از این سلاحها در بخش های دیگر موزه نشان داده شده.

مسوولین موزه صلح تهران به این فکر افتادند رنج هایی که ایران در اثر قربانی شدن توسط سلاح های شیمیایی اهدایی غرب و شرق به صدام ملعون متحمل شده اند، می تواند انگیزه ای شود برای نشان دادن پیامدهای ناگوار حاصل از جنگ و خشونت و ترویج فرهنگ صلح و دوستی بین افراد جامعه و نیز بین ملت ها.

و علاوه بر این فرهنگ غنی دینی و فرهنگ ملت ما مملو است از اندیشه پرهیز از جنگ و خشونت و ترویج فرهنگ صلح.

لذا این موزه در تیرماه سال 90 افتتاح شد و به عضویت شبکه بین المللی موزه های صلح در آمد که دبیرخانه آن در شهر لاهه هلند قرار دارد.

(جمعا تاکنون 150 موزه صلح در جهان وجود دارد.)

علاوه بر کارکنان،راهنمایان موزه(جانبازان) که از قربانیان سلاح های شمیایی هستند به عنوان نمادهای زنده و پیام آوران صلح در این مکان فعالیت دارند.

و اما توضیحاتی در رابطه با بازدید هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استراو:

علاوه بر دانش آموزان،دانشجویان و اقشار مختلف مردم، تعدای از بازدید کنندگان موزه صلح تهران، مهمانان وزارت امور خارجه هستند.

لذا در تاریخ 17/10/92 هیاتی از پارلمان انگلیس به سرپرستی جک استراو و با همراهی مسوول گروه ایرانی(آقای منصوری _ نماینده کاشان و آران و یبدگل در مجلس شورای اسلامی) به موزه صلح آمدند و پس از بازدید از موزه جلسه ای با حضور مسوولین موزه و جانبازان شیمیایی تشکیل شد.قبل از بازدید،مسوولین موزه از اینجانب خواسته بودند مدارک پزشکی از جمله عکس های رنگی ریه و ... که در آلمان گرفته اند نشان اعضای این هیات داده و صحبت کنم.

که این کار انجام شد و در نهایت پس از بازدید این هیات از موزه و شنیدن صحبت های جانبازان شیمیایی،جک استراو در دفتر یادداشت موزه نوشت:

تحت تاثیر قرار گرفتم.

قبل از جلسه از مسوولین موزه شنیده بودم که یکی از اعضای این هیات چند سال پیش به ایران آمده و فعالیت های صلح طلبانه زیادی از جمله مخالفت پارلمان انگلیس با حمله به سوریه داشته و به برقراری ارتباط بین سازمان های مردم نهاد و ضد جنگ فعال در انگلستان کمک می کند.

خلاصه این که از زمان خلقت آدم تاکنون،همیشه عده ای برنامه ریزی می کنند که چگونه دیگران را بکشند و حال که اخبار کشت و کشتار انسان ها،سر تیتر خبرهاست، به نظرم تلاش برای خاموش کردن شعله های جنگ و دمیدن روحیه صلح خواهی (با حفظ اعتقادات و اصول و ارزش ها) کاری ارزشمند است.

با تشکر از نظرات مخالف و موافق موضوع.

۱۸ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۲۹ آقای محمدی
کسی به شخصیت شما ایراد ندارد  اگرشما با این جاسوس وآدم کش وزیر اسبق خارجه انگلیس ملاقات نمی کردید وبعنوان اعتراض بگونه ای که خبرنگاران این واکنش را نشان می دادند اثرش بیشتر بود . بیاد بیاور خبرنگار هندی که درجبهه بدون حجاب از بسیجی 14 ساله این خطاب راشنید  ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطابست  ازنده ترین زینت زن حفظ حجاب است  شما راه رامقداری کج رفتید
با تشکر از برادر جانباز حاج اسدالله محمدی


خدمت آقای اسداله محمدی عرض سلام و ارادت دارم .جناب حکایت مردم این آبادی حکایت آن پیرمردیست که همراه پسرش و الاغش بار میبرد که بار را روی الاغ گذاشته بود  و خودش و پسرش پیاده میرفتن عده ای دیدنو گفتن ببین پسر بیچاره پیاده می آید و خسته می شود .پیرمرد پسر راهم سوار الاغ کردو..........ادامه که همه حکایت را میدانن .ولی شما قطعا کاری را انجام دادین که به صلاح بوده در تدبیر شما هیچ شکی نیس موفق باشین
۱۹ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۳۸ مهدی آبادی
سلام از عزیزان مهدی آبادی انتظار می رود نسبت به مسایل جامعه با واقع بینی و دید باز نگاه کنند و از دیدگاه های افراطی بپرهیزند. اولا  هیچ دلیلی نمی بینم که بازدید معمولی یک فرد از موزه صلح این قدر موجب هیجان یک عده شود. بعد هم این چه اخلاق اسلامی است که ما فکر می کنیم همه جاسوس و آدم کش هستند و آدم حسابی ها فقط نویسنده محترم این کامنت به نام  آقای محمدی هستند که خوب است این گونه اسم ننویسند چون باعث بدبینی نسبت به افراد می شوند محمدی زیاد در مهدی آباد هست و تا جایی که ما می شناسیم اتفاقا انسان های معقول و منطقی هستند و دیدگاه های افراطی ندارند. شما چه حق دارید یک انسانی که وقتی در مورد ایران صحبت می کند با احترام صحبت می کند و نظر خودش را هم می گوید جاسوس و آدم کش بنامید کدام پرونده جاسوسی یا آدم کشی ایشان دارند نزد این برادر عزیز؟! مشکل ما این است که فکر می کنیم حق داریم نسبت به هر کس که ما را قبول ندارد یا ما او را قبول نداریم هر نسبتی بدهیم در حالی که دستورات دینی ما و بزرگان ما چنین کاری را قبول ندارند. بنابراین دوسنان کاسه داغ تر از آش نشوند. جالب ترین قسمت این کامنت هم اینه که نوشته اند خبرنگار هندی در جبهه .... برادر اصل قصه رو بد متوجه شدی یا گزارش غلط به ات دادند خبرنگار جبهه نرفته (مثل خیلی از آدم های جبهه نرفته و دوآتیشه امروزی) خبرنگار به اردوگاه محل نگهداری اسیران ایرانی رفته و اون ماجرا پیش اومده. حالا اون رزمنده غیور خواسته روحیه بالای رزمندگان و حفظ عزت خودش رو به رخ اون خبرنگار بکشه و گفته من وقتی با تو مصاحبه می کنم که ارزش های ما که حجاب باشه رعایت کنی. والا خبرنگار هندی هم حچابش در کشور عراق ارتباطی با ما ندارد بلکه تابع نظم سیاسی اون کشور و عقیده خودش هست.خوب این چه ربطی به ارشادات شما داره که مثلا جانبازان شیمیایی بیاند جلوی میهمانان خارجی  چه کنند؟؟ نه برادر جانبازان و رزمندگانی که برای این مملکت خود و جوانی خودشون را دادند فریب سیاست بازانی که می خواهند از رزم و عزم اونها برای مقاصد زودگذر سیاسی استفاده کنند نمی خورند و در چارچوب موازین اسلامی و نیازهای کشور و اقتضائات جامعه اقدام می کنند. و در پاسخ افراط گرایان می گویند:
 برو این دام در جای دگر نه
که عنقا را بلند است آشیانه
۲۳ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۱۸ مهدی رمضانی
درود بر همه دوستان...
نمی خواستم در این بحث شرکت کنم اما پیرو جملات مفیدی که به نام " مهدی آبادی " عزیز آمده بود و بنده نیز با آن موافقم... یاد جمله تامل برانگیز از ادولف هیتلر افتادم :
" حتی اگر دشمن هم نداری... وانمود کن... که کشور در خطر است... زیرا وقتی مردم بترسند ، برای برده شدن آماده می شوند... وقتی مردم بترسند... آماده اند تا از سیاستمدارها پیروی کنند. "
" انسانم آرزوست..."
۲۸ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۱ علی طهماسبی
کمی گذشته از موضوع ولی:
ربع قرن از جنگ نگذشته کسانی داعیه دار و مدعی ارزشهای جنگ شده اند و برای جانبازان تعیین تکلیف می کنند که خود در آن زمان نتوانستند دل از مقام و منصب و خانه و خانواده بشویند.  ایکاش دهانشان را به اندازه همتشان در آن روزها باز می کردند.  امثال این آقایان متاسفانه امروز هم در قامت امثال. ان نماینده معمم مجلس که در زمان جنگ به اقامت در کانادا پرداخته بودند دشمنان حقیقی ملت ایران هستند.  متاسفانه مقصر اصلی هم خود ما هستیم که به جای ارج نهادن به کسانی که امتحان خود را پس داده اند همیشه دنباله رو تندروها و جنجالگرانی بوده ایم که در گل آلود کردن ماهیها سهم خود را می جسته اند در روزهای جنگ در کنج پستوها و خانه های امن روستاها پناه گرفته اند و در زمان صلح فریاد جنگ طلبیشان گوش فلک را کر می کند. 
سلام
شنیده اید در امریکا فلان مقامش ایرانیه یعنی فرقی نمیکنه ایرانی یا امریکایی مهم اینه که کار بلد باشند که در ایران اونم نیستند .داستان اون پادشاه رو همه شنیدید که از شهری عبور میکرد دید چه ابادانی پرسید گفتند که حکام این شهر همه در کار خود متخصص هستند . به شهر دیگری رسید دید خرابه پرسید گفتند کار در دست کسانی هست که هیچ تخصصی ندارند . خلاصه این شد که کشور در دست اینان افتاد.حالا دوست داری اباد باشه ؟ نمیشه جانم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی