ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

اربعین و حاج ذبیح الله :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

اربعین و حاج ذبیح الله

دوشنبه, ۲ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۴۰ ب.ظ

السلام علی الباکین علی الحسین

اربعین یعنی چهل روز غصه و غم، چهل روز اشک و ناله و حقیقتا چهل روز درس و ادب و وفا

زمانی که این چهل روز می گذرد. نوعی خستگی توام با شوق و معرفت و دلدادگی در چشمان پیرغلامان و غلامان اباعبدالله دیده می شود. گویی صفر با آن سنگینی خاص به خودش،زیر بار سنگین عزای حسین (ع) مانده است و این چله نشینان محفل یارند که بار از دوش صفر بر می دارند و به دیار عشق سفر می کنند.در روستای ما نیز شاید بتوان گفت: اربعین با نام پیر غلامی از غلامان سالار شهیدان گره خورده است: حاج ذبیح الله مخدومی

دوستان...نمی دانم چرا؟! اما از دیروز که در حریم رضوی تسلی گوی امام هشتم و دعاگوی همه شما بودم؛ ناگهان به یاد آن مرحوم افتاده ام. باورش برای خودم هم سخت است ولی آن به آن، تصویرش روبروی چشمانم مجسّم می شود. چشم در چشم ایوان طلای رضا بودم ولی ذهنم  حول آن مرحوم می چرخید. گاهی متعجب می شدم چراکه ناخواسته شروع به درد و دل با او کرده بودم. به آن مرحوم و طیب خاطرش غبطه می خوردم، غبطه بر جایگاه پیر غلامی حسین، غبطه بر جایگاه خرج کردن برای حسین، غبطه بر سوختن صورتش پای آتش دیگ مراسم حسین، غبطه بر دستان پینه بسته در راه حسین، غبطه بر... غبطه بر.... غبطه بر همه چیز... به آن مرحوم با درد و دل می گفتم:

عمو جان خوشابحالت، این امامی که من روبرویش ایستاده ام قول داده است که:" هر کس به زیارت من بیاید من نیز 3 بار در 3 جای مهم به زیارتش می آیم. "  3 بار ! 3 جای مهم ! خوش بحالشان...

سالار شهیدان که عجیب می فرماید تا جایی که دل را از شوق آتش می زند؛ می فرماید: " من زارنی فی حیاته فقد زرته  بعد وفاته " ( هرکس من را در حیاتش زیارت کند همانا من بعد از مرگش به دیدار او می آیم ) بزرگان علما نظیر سید بن طاووس می گویند که پس از این جمله حضرت فرموده اند: و ان کان من النار فقد اخرجته، یعنی: اگر در آتش هم باشد خودم از آتش بیرونش می آورم.

عمو جان... اگر زیارت کردن این بزرگواران چنین مقامی را می آورد؛ پیر غلامی و خدمت برای آن ها با انسان چه می کند؟! 

عمو جان... من می گویم: اصلا برای نوکران حسین نباید تلقین بخوانند چراکه شب و روزشان حسین است؛ نکیر و منکر که بیایند خودشان بوی سیب را می فهمند و حساب کار خودشانرا می کنند...

نمی دانم، حسین (ع) به بالین شما هم آمد یا نه؟! مگر می شود نیاید! خودش فرموده: کسی که زیارتم بکند می آیم، حال فکر کنید عمرش را نوکری کرده باشد... نمی دانم هیبت حسین (ع) در آن لحظه اول مجال داد که چشم در چشمانش خیره شوید و مست می ناب گردید؟؟.... نمی دانم مولای ما رضا (ع) وقتی به دیدارتان آمد چه گفتید؟! چه شنیدید؟! چه دیدید؟!   هیچ نمی دانم...

این ها را گفتم تا بگویم چرا می گویم: خوشابحالتان، غلامی خوب کسی را کردید و رفتید... دعا کنید ما نیز بتوانیم برای آن ها نوکری کوچک باشیم....

ارباب می دونی چقدر می خوامت     این نوکرو کشته اون مرامت

                    تازه واسم اول جوونیست              روزی که بشم یه پیر غلامت

شادی روح ایشان و تمامی رفتگان صلوات.....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۲
سعید عباسی

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۸)

۰۴ دی ۹۲ ، ۱۳:۱۹ روح الله
در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کان جا
سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت

هر چند بردی آبم روی از درت نتابم
جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت
دوست گرامی از متن زیباتون راجع به اربعین لذت بردم خصوصا ذکر یاد حاج ذبیح الله که انصافا ایشون برا روستا زحمات زیادی رو کشیدن خدا رحمتشون کنه وزیارت شما هم قبول خدا وکیلی یاد ما مهدی آبادیها بودی یا نه.امیدوارم بارها مشرف شوید ومارا از دعای خیرتون فراموش نفرمایید.التماس دعا
پاسخ
باسلام
از لطف شما سپاسگذاریم، خداوند تمامی رفتگان روستا را رحمت کند.... همین جا از تمام عزیزانی که خاطره و یا نکته ای از رفتگان دارند و آن را مفید ذکر می دانند دعوت می کنیم آن ها را برای ما بفرستند.
همیشه دعاگوی همه عزیزان هستم اگر قابل باشم....
۰۵ دی ۹۲ ، ۲۳:۲۱ سید محمد عرفان موسوی
ای کاش مرحوم بابا ذبی مو  میدیدم .  
۰۵ دی ۹۲ ، ۲۳:۲۷ سید عرفان
با سلام حال که یادی از آن مرحوم کردید چه خوب بود عکسی از ایشان در وبلاگ می گذاشتید تا یاد و خاطره ایشان زنده می شد.
پاسخ
متاسفانه با وجود تلاش فراوان عکسی از ایشان پیدا نکردیم
با تشکر از تمامی عزیزان شرکت کننده در مراسم اربعین امسال و مداحی خوب برادر طهماسبی و مخدومی . اجرکم عندالله
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام
در خصوص **** ******* مطالب زیر را بخوانید (در قسمت نظرات کاربران )
این دوتا آدرساشه
http://www.mahdiabadeardehal.blogfa.com/post/19
http://mahdiabad.blog.ir/post/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%8713#comments
حتما نظر بدین که آیا اینگونه خاطره نویسی برا شهدا رو قبول دارید .اگر دارید ما هم خاطراتمون رو از کل یحیی و حاج غلوم توامامزاده عبدالله در قالب خاطره شهید براتون بگیم
پاسخ
با سلام لطفا قوانین ارسال نظر را مدنظر داشته باشید تا مجبور به حذف تمام یا قسمتی از نظر شما نباشیم
سلام چرا نظرات را سانسور می کنید شفاف عمل کنید مخاطب تصمیم بگیرد . ممنون.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام بالاخره نظر مرا راجع به **** ******* نگذاشتی یا نظرات متفاوت را نگذار یا اینکه بی طرف باش و نظر مارا هم راجع به افراد ی که ازشان نام برده می شه بگذار امانتداری یعنی همین !!!!!!!!!!!!!
پاسخ
سلام کدوم نظر؟
تمام نظراتی که مغایر با قوانین ارسال نظر نبوده تایید شده اند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی