ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

انتقاد :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

انتقاد

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶ ق.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عزیزانی که جهت برپایی مراسم و شعائر حسینی امسال زحمت کشیدند و به قولی عرق ریختند و حقیقتا تمامی آن ها مصداق آیه شریفه "َ وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوب "(و هر کس شعایر خدا را بزرگ دارد، بى‏گمان آن از پرهیزگارى دلهاست) خواهند بود ان شاءالله.
هدف حقیر از نگارش این متن تنها نوعی آسیب شناسی در حد توان بوده و برای تقریب به ذهن نیازمند ذکر مصادیق هستم و قصد هیچگونه بی احترامی و تضعیف مجلس ابا عبدالله الحسین(ع) را ندارم والله یعلم ما فی الصدور...
پس از آنکه چند روزی در مراسمات دهه اول روستا کسب فیض نمودم گوشه هایی از اتفاقات اخیر، حقیر را به فکر واداشت. در ابتدا خود را سرزنش می کردم که شاید لزومی به طرح این مطالب نباشد از طرفی تنگی وقت نیز باعث می شد دست به قلم بردن روز به روز به تاخیر بیفتد. تا اینکه خطاب به خویش زمزمه کردم: مکن دل دل ای دل بزن دل به دریا.... و برآن شدم تا دل نوشته ای را تقدیم عزیزان هیئتی،مسجدی و حسینی نمایم و با تمام احترامی که برای بزرگوارانی چون شهید زنده حاج اسدالله محمدی و جناب آقای مرادی قائلم ذکر چند نکته را ضروری دانستم. به امید انکه دوستان گوشه ای از وقت گرانبهایشان را برای مطالعه این نوشته بگذارند. ان شاءالله...
به جهت اینکه از تصدیع اوقات شریف خوانندگان بکاهم به سراغ اصل مطلب می روم:
شرافت هنر مدح از دیرباز زبان زد خاص و عام بوده است و مادحین و واعظین در پیشگاه مردم احترام خاصی داشته اند. این احترام هیچ ارتباطی با شخص مداح ندارد بلکه این نوعِ هنر وغایت اوست که او را محترم ساخته است. طبعا خود او نیز باید رعایت برخی آداب مدح را بنماید. در دهه اول عزیزان زیادی روضه خوانی و مداحی کردند که برخی از بومیان روستا و پیرغلامان اهل بیت بودند و برخی به قول خودمان غریب و جوان!
همگی می دانیم که مداحی در جمعی که نیمی ازآنان ریش سفیدان محبان آل الله هستند و جمعی هم از فرهیختگان در حوزه های مختلف می باشند باید سبک و سیاق خاص به خود را داشته باشد. باید دانست که دراین امور حتی سن واعظ و مداح در اثرگذاری او موثر است چه برسد به بحث های تخصصی حوزه مدح و وعظ که باید فرد، مخاطب شناس باشد. اما در مراسمات اخیر دیدیم مداح مدعوّ گهگاهی فراموش می کرد که صاحبان اصلی روستا در گوشه و کنار نشسته اند و به دنبال شعر محتشم می گردند و نه فریاد لعنی نصفه و نیمه که در چگونگی استفاده آن اختلاف است!
هر چند حقیر معتقدم سبک مداحی و سینه زنی که شاهد آن بودیم نیز باید در جای خود باشد و در واقع باید گفت: مسئولان هیئت باید فردی با جامعیت بالاتری را برای ایفای این نقش مهم دعوت می نمودند و حق این است که آن مداح عزیز نیز هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت که این خود ارزشمند است.
از طرف دیگر ما نیز باید احترام روضه ابا عبدالله الحسین را حفظ نماییم و چقدر قبیح است که جوانان ما در میانه مسجد حلقه زده باشند و ذکر حسین(ع) بگویند و در کناره افرادی به پهن کردن سفره مشغول باشند و بلافاصله پس از اتمام روضه صدا و فریاد دوغ،نوشابه،فلانی و فلانی بلند شود!!
روضه حسین بن علی (ع) حرمت دارد برخی عرفا در مصائب سالار شهیدان میخکوب می شدند و از درون می سوختند و ویلٌ لنا که بگوییم: این مجالس برای دور هم جمع شدن است و باعث تجدید دیدار می شود! عزیزان، هدف تجدید میثاق با مولایمان است نه تجدید دیدار.
و اینها همگی نشانگر نبود مدیریت واحد است.
زمانی که در مراسم سینه زنی، پیرغلامی نیست تا بتواند نظم جلسه را برقرار کند و یا اگر هست توانش را ندارد اینگونه می شود که هرکسی در گوشه ای از مسجد بزرگ روستا مشغول به سینه زنی خود است و به جای آن پیر غلام چند جوان با شوق خاص به خود میانداری می کنند- که باید به این عزیزان عرض کنم:به صدای گرفته شما در عزای حسینی غبطه می خورم ولیکن باید آداب میانداری را نیز رعایت نمود. باید دل را هیئتی کرد و پس ازآن به حرکات هیئتی پرداخت...میاندار مجلس حسین بن علی (ع) باید مرام عباس وار و ادب عباس را داشته باشد و بتواند با رفتاری مناسب شئون مخاطب مراسم را در کنترل خود بگیرد نه اینکه گاه فریادهای بی مورد بزند، الفاظ خاصی را به کار ببرد و یا به این طرف و آن طرف بدود. هر چند در نیت خیر آن عزیزان تردیدی ندارم.
شاید برخی بگویند این ماجرا امری دلی است و هر کس کار خودش را بکند و رفتار خودش را نشان دهد؛ خیر عزیزان من، می فرمایند: اوصیکم بتقواالله و نظم امرکم. مجلس اباعبدالله باید مملو از نظم باشد. در ساعات برگزاری، نشستن افراد، خواندن مداحان و وعظ واعظان باید نظم حکمفرما باشد و این نظم تنها با مدیریت واحد امکان پذیر است. چراکه خانواده با آن وسعت کوچکش نیز اگر فاقد مدیریت واحد نباشد پایه اش متزلزل خواهد شد.
بدلیل همین نبود مدیریت واحد است که در روز عاشورا، مراسم برداشت نخل که نمادی از عزای حسینی است با کاستی های خاصی روبروست. کسی در جلوی دسته با استفاده از بلندگو مشغول مداحی است و کسان دیگری پشت سر او باز هم با استفاده از سیستم صوتی در زیر نخل به کار خود مشغولند! و این یعنی سردرگمی مخاطب و سرد شدن عزای حسینی به خاطر نبود هماهنگی. می توان این مراسم نمادین را مانند سایر شهرها هر چه زیباتر و با شعور بالاتر برگزار نمود هرچند حقیر از عوامل این ناهماهنگی باخبرم لیکن باید در جهت رفع آن اقدام نمود.
دوستان و بزرگان من بهتر می دانند که اوج اقامه عزای حسینی در روز عاشوراست. روزیکه به فرمایش برخی از علماء: قلب حضرت مهدی(عج) در فشار است، آسمان و زمین نگرانند و در بود و نبود هستی التهاب موج می زند. از کنار این روز به سادگی با توقف کوتاه در کنار قبر مطهر حضرت فضل و بدون توجه به شهدای آرمیده در آن مکان مقدس می گذریم و باز هم بدون هماهنگی بدنبال نخل!!
اما آنچه مرا بیشتر متعجب ساخته است، مراسم توزیع نان است. هرچند این عمل فی نفسه خوب و فاقد اشکال است. اما کافیست به فیلم تهیه شده در این مراسم نگاهی بیاندازیم. آیا شعور حسینی آن هم در روز عاشورا در این شکل توزیع دیده می شود بنده حقیر که شور حسینی را هم دراین قسمت  مراسم درک نکردم و بی تفاوتی ، توجه به اطراف، فریادها و گاهی بی احترامی های ناخواسته در کلمات برخی که یقینا ناخواسته بود موجب شد دور افتادن از حقیقت عاشورا دامن مرا نیز بگیرد.
حال آنکه در این روز باید همچون پروانه سوخت و مگر نه اینست که مولایمان مهدی در روز عاشورا می سوزد و می نالد:" و لَاَندُبَنّک صباحا و مسائا" آیا بهتر نیست عزیزانی که نذز دارند به مسجد بیایند و محترمانه ادای نذر نمایند و بتوانند گامی در ارتقای کیفیت عزا بردارند؟!! آیا این نوع پیاده کردن نذر به مقام قبولی نزدیک تر نیست؟! در خانه خدا زیر بیرق امام حسین(ع) از گذشتگانمان یاد شود بهتر است یا در حیاط خانه یمان؟!!
ماجرایی که ذهن حقیر را بسیار مشوّش نمود؛اتفاقی در مراسم شام عاشورا بود و آن چیزی نیست جز گرداندن پرچم به اصطلاح گنبد امام حسین(ع).
بر فرض که این پرچم متبرک به گنبد مطهر سالار شهیدان باشد آیا باید اینگونه از آن استفاده شود؟! مسئولین محترم هیئت و مسجد آیا روشن کردن چراغ ها و گرداندن آن پرچم کار صوابی بود؟! آیا هر عملی را که مسئولان رده چندم کشور تایید کردند باید دامن زد؟!
خود حقیر از کسانی بودم که به آن پرچم دست کشیده و تبرک جستم و این تنها به خاطر مزین بودن به نام اباعبدالله بود حتی اگر به گونه های اشک آلود گریه کنان بر حضرتش متبرک شده بود . ولی عزیزانی که مجلس امام حسین را قطع کردند تا پرچمی که سازندگان آن از سال 89 تا به حال برای ساختن صحن حضرت صدیقه طاهره(س) میلیاردها تومان از طرق مختلف پول گرفته اند و میزان واقعی آن مشخص نیست گردانده شود. آیا بهتر نبود پول حاصله را به نیابت از مردم به نیازمندان می دادند؟! آیا اگر ریالی از پول حاصله خرج آن صحن مقدس نشود، کسانی که اجازه ورود ان پرچم کذایی را به مسجد دادند مسئول نخواهند بود؟!! آیا قطع کردن عزای حسینی آن هم در شام غریبان به بهانه خوشامد برخی افراد کار صحیحی است؟! آقای دهیار عزیز می توانست همانگونه که در میان روضه با نماینده محترم مجلس گرم صبحت بودند و صدایشان تزاحم در مراسم ایجاد کرده بود به ایشان از طرف مردم به صورت خصوصی خوشامد بگویند و بفرمایند که: دعوت می کنیم تا آخر مجلس بمانید سپس تشکر می کردند و اگر فرصت نداشتند متذکر می شدند که حضور عالی جنابان را به مردم اعلام خواهیم کرد و قول می دهیم در پایان مجلس از خداوند منان توفیقات روز افزون حضرات را خواستار باشیم!!! و اینگونه هیچ مشکلی پیش نمی آمد و بابی از ریا نیز باز نمی شد!
در پایان امیدوارم بتوانیم مدیری واحد و کارآمد را انتخاب نماییم و پس از مشورت، نصمیم نهایی را به او واگذاریم. چراکه برای شیعیان امیرالمونین نازیباست که در اثر اختلاف نظر فریاد بزنند و داد و قال نمایند. آن هم بعد از عزاداری برای حسین بن علی(ع) و این جاست که عرض کردم بکوشیم برای شعور حسینی...
مجددا از تمامی عزیزانی که کوچکترین نقش را هم در برپایی این مراسمات دارند متشکرم و از اینکه ذکر مصادیق باعث اطاله کلام شد شرمسارم. امیدوارم که کلام حقیر موجب ناراحتی عزیزان نشده باشد که خداوند عالِم است که غایتی جز حسن نیت و بهبود کیفی مراسم نداشتم و بر این واقفم که کوچکتر از آنم که بخواهم سخن در نقد شما بگشایم لیکن نقد سازنده همیشه سازنده است ان شاء الله و شئنا...
 
کوچک همه عزیزان

 یا حق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۰

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۵۷)

انتقادات به جایی بود. البته برخی از اهالی مهدی اباد نسبت به برگزاری مراسم به این سبک بیشتر علاقه دارند و نمیخواهند بدعتی در این مراسم داشته باشند. اما می توان به مرور برنامه ها را به نحو بهتری برگزار کرد.
ممنون از فرستنده متن
سلام  خسته نباشید انتقاد به جایی بود و حرف دل خیلی ها البته دست تمام کسانی که زحمت میکشند درد نکند و اجرشان با اقا امام حسین انشالله که در سال های بعد بهتر این مراسم برگزار گردد.
انتقاد به جایی بود. امیدوارم به گوش مسئولین برسه
از همه اهالی مهدی آباد درخواست میکنم نسبت به انتقادات موضع تند نگیرند و اگر مخالف یک انتقاد هستند پاسخ های همراه با عصبانیت ندهند.
همه ما جناب جعفر طهماسبی را میشناسیم و میدانیم یکی از دلسوزان روستا هستند و نباید به خاطر موضوعی کوچک نسبت به ایشان موضع بگیریم و همین طور از ایشان خواهش میکنم نسبت به منتقدان کدورتی نداشته باشند

۲۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۸ مهدی رمضانی
آقای مسئول سایت عزیز 
برای بار چندم است که نظرات را فیلتر می کنی حداقل این دو جمله که در سایت گذاشتی " نظر شما خیلی مهم است و ارسال نظر آزاد است " از روی سایت بردار و به جای آن بنویس " تنها کسانی نظر بدهند که به نظر من نزدیکترند..." البته شما تقصیر ندارید در این مملکت تنها کسانی می توانند نظر داشته باشند که به نظر بعضی نزدیکتر باشد...
انسانم آرزوست...
پاسخ
آقای رمضانی عزیز
از من گله مند نباشید
آب اگر در چشمهٔ صاف و زلال باشد در نهرها و جویبارها هم صاف و زلال خواهد بود. همیشه آب از سرچشمه گل آلود است...
از دست من هم کاری بر نمی آید!
انتقاد خوب و بجایی بود هم به جوانان انتقاد شده هم به مسؤلان
ایشالله کسانی که روی صحبت با ایشان بوده نیز مطلبو ببینند
۲۱ آذر ۹۲ ، ۲۳:۵۴ سفید برفی
ما نفهمیدیم قضیه چیه!
آقای رمضانی چی فیلتر شده؟ نظر ما که همیشه تایید میشه
آقای شاه محمدی میشه یه جوری توضیح بدین ما هم بفهمیم؟؟؟
پاسخ
حکایت است در یک شب زمستانی سرد، ملا  در رختخواش خوابیده بود که یکباره صدای غوغا از کوچه بلند شد. زن ملا به او گفت که بیرون برود و ببیند چه خبر است. ملا گفت: به ما چه، بگیر بخواب. زنش گفت: یعنی چه؟ پس همسایگی به چه درد می خورد. سرو صدا ادامه یافت و ملا که می دانست بگو مگو کردن با زنش فایده ای ندارد با بی میلی لحاف را روی خودش انداخت و به کوچه رفت. گویا دزدی به خانه یکی از همسایه ها رفته بود ولی صاحبخانه متوجه شده بود و دزد موفق نشده بود که چیزی بردارد. دزد در کوچه قایم شده بود همین که دید کم کم همسایه ها به خانه هاشان برگشتند و کوچه خلوت شد، چشمش به ملا و لحافش افتاد و پیش خود فکر کرد که از هیچی بهتر است. بطرف ملا دوید، لحافش را کشید و به سرعت دوید و در تاریکی گم شد.
وقتی ملا به خانه برگشت زنش از او پرسید: چه خبر بود؟
ملا جواب داد: هیچی، دعوا سر لحاف من بود...
۲۲ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۱ سفید برفی
وای
جواباتون منو کشته...!
سه تا فیلسوف باید بشینن تجزیه تحلیل کنن
جناب اقای رمضانی نمی دانم چه نوشته اید و فیلتر شده است؟
ولی این وبلاگ چه دخلی دارد به مملکت شاید اگر محترمانه تر بنوازیم و بتازیم مورد فیلتر !!! هم قرار نگیریم
این سخن شما که نظرات نزدیک را می گذاری حقیقتا خنده ای از روی نیش بر لبانم اورد کجا را با کجا قیاس می کنید؟؟! غرابت از سرو رویش می بارد
دلم برای خنده ها و سادگی ها و مرام شهید محمد رمضانی تنگ شده است....
اخلاق شهداییم آرزوست.....
جناب اقای رمضانی نمی دانم چه نوشته اید و فیلتر شده است؟
ولی این وبلاگ چه دخلی دارد به مملکت شاید اگر محترمانه تر بنوازیم و بتازیم مورد فیلتر !!! هم قرار نگیریم
این سخن شما که نظرات نزدیک را می گذاری حقیقتا خنده ای از روی نیش بر لبانم اورد کجا را با کجا قیاس می کنید؟؟! غرابت از سرو رویش می بارد
دلم برای خنده ها و سادگی ها و مرام شهید محمد رمضانی تنگ شده است....
اخلاق شهداییم آرزوست.....
ما نفهمیدیم این سفیدبرفی سینقانیست یا مهدی ابادی!!!!!!!!
چون تو وبلاگ سینقون نظر داده که چرا وبلاگ مهدی اباد از سینقون بهتره فرق نذارین. من قبلا نظرش تو وبلاگ مهدی اباد دیده بودم تعجب کردم . حالا دوباره اینجا؟؟؟؟؟ شایدم دو نفرند اما شانسی اسمشون مشابه دراومده
سفید برفی منظور اقای شاه محمدی اینه که خودشم متوجه نشده چی فیلتر شده.
بعدشم بعضیا چرا زورتون یه اقای شاه محمدی میرسه از جوابای مودبانه اش خجالت بکشین متاسفم براتون.
۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۹:۳۴ سفید برفی
ناشناس عجب زبلی هستیا!
درسته
من هم اینجا سر میزنم هم به وبلاگ سینقون
چون من اهل هر دو تا روستا هستم. فکر کنم توام مثل خودمی که هردو تا وبلاگو سر میزنی و نظراتو میخونی
البته خوبی من اینه که حداقل یه اسم برای خودم دارم که بشناسیم. ولی ناشناس اسمیه که خیلیا با این اسم نظر میدن و معلوم نیست کی به کیه
توام یه اسم ثابت برای خودت داشته باش
سفید برفی عزیز من اهل........ نمیگم
بعضی موقعها به وبلاگ شما هم سری میزنم باشه دفعه بعد با یه اسم دیگه نظر میدم که تک باشه
۲۲ آذر ۹۲ ، ۲۱:۵۵ سفید برفی
وبلاگ من نیست که!
ولی چون گفتی وبلاگ شما یعنی سینقونی نیستی
مهدی آبادی هستی
دفعه بعد با چه اسمی نظر میدی؟
۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۱:۳۸ مهدی رمضانی
درود بر همه دوستان
آقای مدیر سایت من به شما میگم نظرات دیگران را فیلتر نکنید شما با جملات قصار سفسطه میکنید که " آب اگر در چشمهٔ صاف و زلال باشد در نهرها و جویبارها هم صاف و زلال خواهد بود. همیشه آب از سرچشمه گل آلود است... یا دعوا سر لحاف ملا است..."
با کدامین معیار وسنجش شما تشخیص دادید که آب کثیف است و نباید جریان داشته باشدو یا فقط آب چشمه شما زلال و صاف است...
یک نمونه از فیلتر کردن " چرا نظر اینجانب در مورد عکس سردار رادان را فیلتر کردید "
بنده که با اسم و فامیل نظر می دهم بدون هیچ نگرانی و مسئولیت نوشتهای خود را بر عهده می گیرم... من باید نگران باشم که دیگران در مورد من چه قضاوتی می کنن...
شما نگران کسانی باشند که یا با اسم مستعار یا ناشناس نظر می دهند...
البته هر کس آزاد است هر جور می خواهد نظر بدهد تا وقتی که به آزادی و عقاید عقلانی و انسانی دیگران تجاوز نکند...
" انسانم آرزوست..."

۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۲:۳۵ مهدی رمضانی
در بین تمامی مردم تنها عقل است که به عدالت تقسیم شده ... ! زیرا همه فکر می کنند که به اندازه ی کافی عاقلند !
ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺁﺯﺍﺩ ﺟﺎﯾﯽﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﻤﺮﻧﮓ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺷﻮﺩ ، ﺩﺭ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺑﺎﺷﺪ...
در ضمن من سعی میکنم هیچوقت از دست دیگران ناراحت نشوم ، فقط نظرم را در موردشان عوض میکنم....
جرأت کنید راست و حقیقی باشید
جرأت کنید زشت باشید
اگر موسیقی بد را دوست دارید ، رک و راست بگویید
خود را همان که هستید نشان بدهید
این بزَک تهوع انگیز دورویی و دو پهلویی را از چهره ی روح خود بزدایید
و با آب فراوان بشویید ...
مرا با حقیقت بیازار، اما هرگز با دروغ آرامم نکن..."
دنیا بسیار زیباتر می‌شد اگر انسان‌ها به جای دین،
به انسانیت معتقد بودند،
انسانیت چیزی‌ست ورای همه‌ی ادیان،
انسانیت،مهربانی‌ست. نماز و دعا و روزه ندارد،
انسانیت گاهی یک لبخند است
که به کودک غمگینی هدیه می‌کنید...
هیچکس مجبور نیست انسان بزرگی باشد؛ تنها انسان بودن کافی است.
" انسانم آرزوست..."
سفید برفی عزیز منظورم از وبلاگ شما ، وبلاگ مهدی اباده نه وبلاگ خودت نه وبلاگ سینقون.
اسمم بهت میگم
سلام . خیلی به جا بود سالیان سال است که گوشه و کنار این دل نوشته چیزی هست که من هم می خواهم بنویسمش و هر بار چیزی مانع این مهم می شود. خیلی به جا بود خیلی خیلی . متشکرم
دوستان خوب به جای پرداختن به حاشیه ها بهتر نیست به فکر ارایه نظرات عالی شما جهت سازندگی وعمران روستایمان باشیم؟

شب یلدا قدم آرام بردار
کمی هم احترام ما نگه دار
تو میبینی ربابم غصه دار است
بنی هاشم هنوزم داغدار است
صدای العطش در گوش مانده
بدنها بی کفن هر گوشه مانده
شب یلدا تو هم چله نشن باش
سیه پوش غم سالار دین باش.........
من سلام عرض میکنم به تمام دوستان عزیز که اظهار نظر کرده اند از اینکه از شهید گرانقدر محمد رمضانی سخن گفته اید خوشحالم و خواهش دارم در این مقوله ها از این شخصیت بزرگ مایه گذاشته نشود از بستگان ان عزیز هم تقاضا دارم با تاسی به روحیات ومنش ان بزرگوار ادامه دهنده راهش باشیم هرچند با نظر شما در باره حذف و گزینشی عمل کردن مدیر وب موافقم و انتطار دارم از دوست و آشنای عزیزم جناب شاه محمدی که رعایت موضوع را بفرمایند....اما بعد این متن زیبای فوق که سراسر کلمات زیبا و گریزهای قرانی وروایتی دارد معلوم نیست از ناحیه کدام جناح امده که ضمن اینکه بعضی نکات جالب و نقدهای خوبی به مراسم و نحوه اجرای مراسم داشت آخر کار ایشان پرچم متبرک به ضریح امام شهیدمان که ما وشخص بنده حاضریم در راهش جانمان  را فدا کنیم را کذایی شمرده اند ؟؟؟؟؟متعجبم چرا این سگ سنی ها در مراسم و محلی که پرچم امام تبرک مراسم می شود حضور پیدا می کنند ...که اینگونه به بیرق امام توهین می کنند وانرا کذایی میدانند در حالی که انگلیسی صفت بوسه هم بر آن زده اند...
انتقاد تند و بی موردی بود. هوای نفس بد چیزیه. از کجا میدونی دهیار محترم برای ریا این کار را کرده؟ وجدانت ناراحت نیست؟
۲۳ آذر ۹۲ ، ۲۳:۳۳ عاشق وطنم

سلام حقیقت موضوع روشن نیست چرا که به قول معروف هدف موضوع گم است اگر نظر شما مداح است که ما جنبه همین مداح را هم نداشتیم چه رسد به مداح درجه بهتراگر هدف میانداری مجلس هست که بزرگان مجلس ماشاالله کسرشان میشه بیان وسط خوب یک جوان مجبور وارد میدان کارزا شود دهیار عزیز هم اگه نره جلو وعرض ادب کنه اینقدر ادم بی جنبه هست که بره جلو وخوشامد گویی کنه که وضع بدتر از این که فرمودید میشه درد ما عدم اعتماد واتحاد واحترام بین هم است وبس یک شهر با صدها کلانتر این حقیقتی است که ما سالها با ان بزرگ شذیم شما دنبا ل چی هستید اصل قصه مشکل داره که محال است درست بشه

دوست عزیز 
شما را با مجلس امامحسین و دستگاه او چه کار؟
چگونه جرات می کنید انتقاد بی جا به این دستگاه بکنید؟!
برخی جاها در مطلبتان توهین به افراد و مسئولین نیز داشته اید که نارواست
سلام به نویسنده وهمه نظر دهندگان فقط همین را بگویم بدلیل نوشتن برخی از عبارتها باید به خدا پناه برد و بی نشان در این مورد توصیه به رعایت احترام به نام پرچم امام حسین دارد و درباره سایر موارد هیچ نظری نمی دهد
۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۹ نویسنده متن
باسلام وادب خدمت تمام دوستان
از  عزیزانی که ابراز لطف کرده و انتقاد را بجا دانستند ممنونم
ولیکن چند پاسخ لازم است:
جناب آقای مهندس؛
از محبت شما در ابتدای نظرتان سپاسگزارم منتها عزیز دل٬جناح کجا بود؟!! والله که حرفی از عمق جان بود٬ نگاشته اید که حقیر گفته ام: پرچم کذایی، در لغت بلاغی و ادبی کذایی به معنای آنچنانی است و پرچم کذایی یعنی پرچم آنچنانی، اگر  در انتقال مطلب به ذهن شما قصور کرده ام شرمسارم، فرمودهاید: سگ سنی ها...نمیدانم حقیر و مطلبم چه دخلی به اهل سنت داشت؟؟ آن پرچم اگر به گنبد حضرت سلطان علی بن محمد باقر ع نیز متبرک شده بود عاشقانه به آن تبرک می جستیم لیکن کمی به شکل چرخاندن ان پرچم، کلمات گردانندگان و مبلغ فوق وصفی که تا امروز جمع شده فکر کنید، احساسات مردم ما پاک است آقایان ناجوانمردانه بر این احساسات می تازند، فاجتنبوا کثیرا من الظن....میلیاردها تومان بای صحن بی بی دو عالم گرفته شده و بازهم در مساجد گدایی می کنند حال آنکه قشری از ملت با فقر دست و پنجه نرم می کنند... درد حقیر اینست
 آقا امیر عزیز؛
مطلب را نیک بخوانید، حقیر عرض کردم اگر دهیار محترم به آن شکل خوشامد نمی گفتند، بابی از ریا برای نماینده محترم و اشخاص حاضر باز نمی شد، دقت کنید بابی از ریا نه ریا....
عاشق وطن عزیز
نگفتم مداح بهتری بیاورید بلکه عرض کردم هم شان و متناسب با مخاطب بیاید، کسی که بتواند جواب نیاز مخاطب را بدهد
به شما نیز توصیه می کنم قسمت مربوط به دهیار عزیز را بهتر بخوانید؛ خوشامد، وظیفه ایشان بود لیکن پیشنهادی برای شکل این خوشامد نیز ارایه کردم
و در آخر ایرانی عزیز
بعضی از رفتارهای ما جدای از دستگاه شریف امام حسین  است که بسیاری از آنها مانند وسایل جانبی یک سیستم است که ربطی به ماهیت آن ندارد و گاهی اوقات وارد شده و مذموم است...پس دقت کنیم می توان به شکل عزای حسینی نیز انتقاد کرد تا باعث پیشرفت و پخته تر شدن آن شود
حقیر بر این امر واقفم که هیچ اهانتی به شخصی ننموده ام و در پیشگاه حضرت حق پاسخگو خواهم بود.... باز هم عرض می کنم: از ظن بپرهیزیم که گناهی است بس بزرگ
با تشکر از مدیر محترم سایت
یا علی

از آقای مهدی رمضانی ممنونم بخاطر مطالعه وارسال مطالب خوبشون .استفاده کردم.در ضمن چقدر زیباستکه این همهخلاقیت و استعداد رو بطرف سازندگی و آبادانی روستا نیز گسیل داده تا موجبات پیشرفت آن گردد و از مطالبی که موجبات دلسردی یکدیگرشوید بپرهیزید 
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۲ مهدی رمضانی
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همین جاست بیایید بیایید ...
" مولانا "
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۱:۳۵ مهدی رمضانی
رفتم کلانتری میگم گوشیمو گم کردم!

میگه کجا گم کردی؟

میگم پارک...!

میگه چرا رفتی پارک؟

اصلا با کی رفته بودی؟

چه نسبتی باهاش داشتی؟
.
.
.
.
.
.
.
گروهبان صفدری......... آقا میرن بازداشتگاه..!! :|
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۱:۴۰ مهدی رمضانی
برادر : چراغ ها را باید روشن کرد ، من از تو برای طلوع بی تاب ترم . بگذار این مذهب جادو در روشنی بمیرد , تا " مذهب وحی را ببینیم .
چهره " علی " در روشنائی , زیبا و خدائی ست .
به تو و من ( مذهبی و بی مذهب ) هر دو , علی را در تاریکی نشان داده اند !
دکتر علی شریعتی / کتاب گفتگوهای تنهائی
با سلام در پاسخ به نویسنده متن در مورد معنی کذایی برداشت ما از این کلمه یعنی چیزی که دروغ است بهتر است در همین جا بگویید با اجازه شما مطلب را سریع بردارند وبیش از این سبب ایجاد تنش واختلاف در بین گروه زیادی از مهدی ابادیهای عزیز در جاههای مختلف که حضور دارند نشود .خداوند قلوب همه ما را به هم مهربان گرداند .انشاا...
خوشم میاد که نویسنده متن خیلی وارده با کلمات بازی کنه. مثل " گفتم بابی از ریا نه ریا"  و " خوشامد، وظیفه ایشان بود لیکن پیشنهادی برای شکل این خوشامد نیز ارایه کردم" خوش به حالت وجدانت راحته. شب راحت بخواب. التماس دعا.
واقعا این جماعت نویسنده ومنتقد ساکن مهدی آباد اردهال هستند یا ازبیرون روستا برای مردم قلم فرسایی می کنند ساکنینی که در365 روز سال تنها عاشورا واربعین درروستا هستند بقول ضرب المثل معروف فکر نان کن که خربزه آب است
سخنی هم شنیدیم از مادر عروس
فکر نون کن که خربزه آبه!
مرسی از اینکه موجبات خنده و شادی ما را فراهم کردی...
دوست عزیز دلم
آقا یا خانم همشهری
اگه این ملتی که در خارج روستا نبودند که شما از گشنگی می مردی!
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۴ سفید برفی
آقای رمضانی
آب از سرچشمه گل آلود است مفهوم دیگه ای داره نه اون چیزی که شما برداشت کردید. یه کم بیشتر به این جمله فکر کنید...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
درجواب    a


**** ***** **** ***** *** **** ** ****** ***** *** *** *** ******* ***** **** ****  *** ***** **** *** ****** *** *** ** ** ***** ** ***
پاسخ
با عرض پوزش نظر ارسالی شما به علت رعایت نکردن قوانین ارسال نظر حذف شد
فعلا سانسورچی مثل شاه محمدی که واقعا خصلت شاهنشاهی دارد مدافع ایشان هست
پاسخ
اگر از الفاظ بهتری برای پاسخ استفاده می کردید ناچار به حذف نظر شما نبودیم. لطفا قوانین ارسال نظر را مدنظر داشته باشید

با سلام از همه دوستان عزیز وهمشهریانم تقاضا دارم به نظر مدیر وب احترام بگذارید چون مهم است که در این سایت زیبا که از همه طیفها خانم واقا وگاه غریبه ها هم شاید سر برنند ما از الفاظی استفاده کنیم که در خور شان ومنزلت خود و زادگاهمان نباشد فلذا استدعا دارم خیلی به جناب شاه محمدی که زحمت زیادی هم میکشند تا حداقل ماها باهم درد دل کنیم و یه جایی باشه که ازحال همدیگه با خبر بشیم خرده نگیرید واز ایشان هم تقاضای مجدد دارم تا اونجایی که به قوانین ویا شخصیتها اعم از حقیقی وحقوقی توهین یا جسارتی نباشه نظزات حذف نشه تا مطالب بهتر منعقد بشن ...همانگونه دوست خوبمون اقای رمضانی گفتند زمانی که کسی نام ومشخصات واقعیش ارایه میشه مسولیت سخنانشو ویا مطالبشو حتما بعهده گرفته وسعی در این دارد که بیشتر در چهارچوب قوانین باشد وبدور از احساس ...

از همگی متشکرم ..آقای شاه محمدی مطلب شب یلدایی بذار ببینیم قدیمیای ده چیکار میکردن این شب رو....متشکرم

آقای دلسوزتراز مادر:نگارنده متن اولیه:میاندارجلسه محرم فردی ساده و بی آلایش وبی تمناست به صدای گرفته او و بقیه جوانان عزادارغبطه بخور خوشا بحالشون وپرچمیکه شمانشناختی دردهایی دوا کرده مریضهایی شفا داده اعتقاد داشته باش.اگر بی اعتقادیء به زندگی و لقمه اتفکر کن.سنت حمل نخلسابقه دیرینه دارد اعتقادت را کامل کن.نماینده سالی چند بار میاد روستاولی شما سالی یک یادو بار  آنهم برای شکم و آبگوشت.شور شعور حسینی داشته و از مردم باش ومشکل برایشان درست نکن و اونها رو اذیت نکن چقدر کینه تو دلت جمع شده خدا دلهای کینه ای را دوست ندارد
پاسخ
نظر شما تایید شد اما بهتر بود با بیان زیباتری نظر خود را ابراز می کردید
ما همه مهدی آبادی هستیم و درست نیست افراد غریبه از طرز سخن گفتن ما باهم ذهنیت بدی نسبت به ما پیدا کنند.
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۴:۲۳ اعضای هیات قرائت ودعای کمیل شهرری
وقتی ارزشها منحرف می شوند وبلاگ روستا موقع شناس نیست روزانه ده ها شهید درمراسم اربعین بدست سلفی ها شهید می شوند وبیش از بیست میلیون نفر درراهپیمایی برای گرامی داشت آقا امام حسین علیه السلام  درکربلا شرکت می کنند سر تیتر وبلاگ قاچ هندوانه مراسم زردشتیها منعکس می گردد . گجای این تصویر باب شهدای این روستاست
پاسخ
از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۹ اکبر طهماسبی
جناب   آقای شاه محمدی به نظرات برادران رمضانی به خصو ص مهدی رمضانی ودیگر خانواده معظم شهدا توجه شود  اگر وصیت نامه شهدای مهدی آبا درا مطالعه  بفرمایید همه  خط انقلاب اسلامی ومقام رهبری راتائید کرده اند. شما برای اینکه وبلاگتان معتدل گردد بیشتر بسمت وسوی ارزشها ی انقلاب اسلامی حرکت کنید خاطرات شهیدان درنشریه شهید اردهال موجوداست اگر موافق باشید هرهفته خاطره ای ار سایت هیات قرائت قران ودعای کمیل کپی نمایید 
پاسخ
لطفا هر خاطره ای را که مدنظرتان است و در صفحه مربوط به شهید درج نشده است برای ما ارسال کنید تا ثبت شود.
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۷:۰۹ سفید برفی
آقای اعضای هیات قرائت قرآن
اگه یلدا مال زرتشتی هاست پس معلومه بی سوادی
عکس سایتم حتما نباید باب میل شما باشه
راهپیمایی مردم چه ربطی به عکس وبلاگ داره؟
لطفا عقاید تندرو و افراطی نداشته باشین
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۹:۱۱ اعضای هیات قرائت ودعای کمیل شهرری
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
برای سفید برفی که بدون استدلال صحبت می کنند متاسفم ***** **** **** **** **** ***** **** ***
پاسخ
بارها خواهش کرده ایم از توهین به یکدیگر خودداری فرمایید.
ما همه اهل یک روستا هستیم و نباید طرز صحبت کردنمان باهم توهین آمیز باشد
در گذشت لذتی هست که در انتقام نیست. اگر نظری شما را ناراحت کرد با گذشت خود شخصیت والای خود را به رخ همه بکشید
از بازدیدکنندگان محترم خواهش میکنم این موارد را رعایت کنند تا مجبور به حذف تمام یا قسمتی از نظرات نشویم
خدا را شاکرم دوستان همشهری دارند کمی متعادلتر میشوند افراد سودجو (شاید غریبه ها)از مطالب تند شما خوشحال وما ها را بجان یکدیگر بیاندازند .شاید تمام کارها صد درصد درست انجام نشود ولی میتواننقد سازنده کرد تا امور اصلاح گردد نه فاصله وکدورتایجاد وتخریب دوستان وفعالانصورت گیرد (به امید داشتن روستایی آباد وبدوننگرانی)
آقا جان این بنده خدا که با پرچم کاری نداشته منظورش اینه که روضه رو چرا قطع کردین؟ بعضیا معلومه مطلبو خوب نخوندن یه نظر گذاشتن رفته هااااا
محمد آقای عزیز:ساعت ورود پرچم به داخل مسجد توسط مسولش فبلا هماهنگ شده بوده و جای نگرانی نیست ولی اون شخص کمی مغرضانه نظر داده وبه پرچم وامام حسین ع ومردم عاشورایی اهانت کرد ومطمن باش خود ارباب جوابشو میده
.یاحق

از نظرات ومطالب جعفر عزیز ممنونم وبه همه انها که سعی در کم رنگ کردن شعاعر دینی ومذهبی ما دارند متذکر میشوم سخنی بیهوده نیندازید تا باز خورد یا باصطلاح فید بک مردم رو ببینید ما هیچ وقت به کسی چه آگاهانه و تعمدی وچه ندانسته اجازه نمی دهیم توهین به مقدسات کند جعفر عزیز ما فدایی حسینیم کار کسی را واگذار نمی کنیم که امام برحق ما منتقم نیست ولی ما سرباز جان برکف حسینیم اگر محرز شود کسی قصد اهانت به اقا داشته جوابش را سخت وکوبنده می دهیم ...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
از آقای مهندس عزیز ممنونم استفاده میکنیم از نظرات ارزشمندتان .آخه هرعاشق امام حسینی از گفتار بعضی ******* ناراحت می شه:یا حق
پاسخ
خواهش میکنیم از توهین به افراد و نظرات خودداری کنید
شخصیت مردم مهدی آباد بسیار والاتر از این است که با یکدیگر به گونه ای نا مناسب صحبت کنند
با سلام خدمت تمامی دوستان
مطلب بالا را خواندم، برخی عزیزان چشم بسته بر نویسنده تازیده اند که بسیار خطرناک است.
برای مثال دوست عزیزم آقای جعفر(طه)
شما ایشان را به اهانت به امام حسین متهم کرده اید، عزیز من بهتر است کمی در انتخاب الفاظ دقت کنیم.در فقه شیعه و قانون ایران اهانت به ائمه مصداق ساب نبی است. و کسی که ساب نبی و ائمه کند مرتد و حکم او اعدام است.
در نوشته ایشان دلیلی بر اهانت نیافتم ، لذا گفتار شما اگر نتوانید اثبات بکنید افترا و تهمت محسوب می شود. آن هم تهمت به مسلمان.
ماده 697 قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد: "هرکس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج روزنامه و جرائد  یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آن ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق یا یکی از آن ها حسب مورد محکوم خواهد شد"شما که ناغافل نام خود را نیز منتشر کرده اید اگر هم منتشر نمی نمودید و ناشناس بودید، نویسنده اگر قدرت تحمل بر انتقادات تند را نداشته باشد می تواند از روی آی پی شما، از حضرتعالی شکایت نماید. و وقع ما وقع لذا توصیه برادرانه می کنم:اگر ترس از خدا جلویمان را نمی گیرد در عین حال گمان نکنید فضای مجازی بی در و پیکر است مراقب باشیم گیر  اشتباهاتمان نیفتیم.
یا حق
۰۲ دی ۹۲ ، ۱۳:۱۹ مهدی آبادی اصیل

به نام  آنکه رحمان  است ورحیم

 با عرض سلام واحترام حضورمدیر محترم سایت وهمچنین خوانندگان عزیزی که با سعه صدر خود به هرچه بهتر و کاملتر شدن محتوای  این سایت وتالیف قلوب اهتمام می ورزند.

1-من تازه به جمع خوانندگان شما پیوستم.در ابتدا برخود  فرض میدانم که از زحمات وتلاشهای خالصانه شما در راه اندازی ،تدوین واستمرار این سایت  (وبلاگ)  صمیمانه تشکر وقدردانی نمایم واین را برای خود مایه مباهات میدانم که جوانان عزیز واهالی روستا فرصتی یافته اند تا در فضای مجازی  در عین رعایت  تقوی الهی واخلاق   حسنه اسلامی  که همه اولیای الهی ما را به انجام این دوامرمهم توصیه اکید فرموده اند به  بیان  دید گاهها ونقطه نظرات خود در مورد موضوعات گوناگون می پردازند.حال که در سایه حکومت جمهوری اسلامی ایران وعزت حاصله از خون پاک شهیدانمان چنین فرصتی داریم قدردان آن باشیم.همچنین بر خود لازم می دانم که از همه عزیزانی که در به پاداشتن عزای امام حسین (علیه السلام ) به ویزه جوانان برومند روستا وکسانی که از سایر شهرها آمده بودند وهمچنین متولیان محترم هیات عزاداری  وبانیان مجالس مختلف به نوبه خود تشکرو قدر دانی کنم.

2-متن نویسنده در مورد موضوع  عزاداری عاشورا در  روستای  شهید پرور مهدی آبادرا به دقت وبارها خواندم ودیدگاههای سایر عزیزان  رانیز مورد مطالعه قرار  دادم  هرچند قصد نگاشتن مطلب در خصوص برخی از موارد مطرح شده را نداشتم ولی از آنجا که گفته اند:دوچیز طیره  عقل است ،دم فروبستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی  نکاتی برایم جالب بود که با عرض پوزش و ازباب احساس وظیفه وتکلیف  حضور شما  ومخاطبین عزیز تقدی می دارم   ورجاء واثق دارم چنانچه با مقررات وبلاگ شما سازگاز باشد به قضاوت عموم گذاشته خواهد شد وعزیزان هم آن را به نقد   منصفانه خواهند گذاشت:

الف- چه بخواهیم چه نخواهیم کسانی که مطالب این  مجموعه را می خوانند و یا حتی از سر تفریح وتفنن به وبلاگ  سر کی  می کشند  این وبلاگ را به نام  روستای مهدی آباد ویا متعلق به آن می شناسند.روستایی که  درتقدیم شهیدوجانباز وایثارگر به انقلاب در منطقه رتبه اول را داراست وهم اکنون نیز  از قشر جوان ،تحصیلکرده وبا فرهنگی  ،برخوردار است  که در مناصب مهم کشور ی و لشکری مشغول خدمت به نظام  مقدس  جمهوری اسلامی می باشند.پس در بیان موضوعات وارائه نظراتمان باید به گونه ای رفتار کنیم که خدای ناکرده در ذهن مخاطبین به آن جایگاه واقعی لطمه نخورد وباز هم خدای ناکرده  به بی فرهتگی متهم نشویم ونگویند تکنولوژی به دست آورده اند که فرهنگ  استفاده از آن را نمیدانند.

ب-نیابد از بیان نظزات مخالف در خصوص موضوعات مورد علاقه امان متکدر شویم وطرف مقابل را   در معرض بی اخلاقی واتهامات ناروا قراردهیم چراکه همه می دانیم این نحوه برخورد با سیره وروش ائمه معصومین مغایرت دارد.چه خوب است مطالعه ای در باب اخلاق ومنش آن بزرگواران داشته باشیم  وببینیم آنها حتی با دشمنان خود  وبا کسانی  که به آنها جسارت می کردند چه برخوردی داشتند.قطعا نمیتوانیم مثل انها باشیم ولی  باید از خدا بخواهیم حد اقل در مسیر آنها باشیم.

ج-اگر بخواهیم فضای مجازی را با فضای واقعی مقایسه کنیم باید بگوییم هر انچه که ذکرش در فضای  واقعی به لحاظ قانونی ،شرعی واخلاقی منع شده در فضای مجازی هم همان حکم را دارد ونباید تصورکنیم درفضای مجازی آزادی بدون حصروحد است. شاید با عنوان ناشناس مطلبی را به کسی نسبت بدهیم که شناخته نشویم ولی اولا:اگرروزی قرار باشد مبدا ومنشا انرا پیدا کنند قطعا این کار انجام   میشود وثانیا  ما که معتقدیم همه در محضر خدا هستیم پس باید مراقب باشیم بی جهت کسی را متهم وتکفیر نکنیم. وچه بسا کسانی که در فضای مجازی رعایت ادب  واحترام واخلاق رانمی کنند در فضای  واقعی هم  اینگونه باشند که در این صورت صرف نظر از پیامدهای قانونی دنیوی که می تواند داشته باشد باید به خدا پناه ببریم.

د-بخش عمده ای از نظرات ابرازی عزیزان  در نقد نوشته مربوط به مراسم عاشورای روستا بسیار منصفانه ،اخلاق مآبانه وموبانه بود ونشانگرسطح بالای فرهنگ هم ولایتیهای بزرگوار بود و باید به  این نوع نقد احترام بگذاریم وآن رافراگیرکنیم و میتوانیم با نقد سازنده ومنصفانه به پیشرفت بیش از پیش روستا  کمک کنیم.

ه- من میتوانم به ضرس قاطع بگویم کسانی که هم به این سایت مراجعه میکنند هم در مراسم روستا شرکت می کنند عاشق ائمه به ویژه  حضرت امام حسین (علیهم السلام)هستند جانبازان وایثارگران وشهدای  زنده  را نورچشم وعزیز خود میدانند ولی باید بپذیریم مراسمی که سالها وسالها به یک شکل انجام میشود ممکن است بتوان ان را بهتر هم برگزار  کرد .کجای مطلب نویسنده به اصل عزاداری و ارادت  به اهل  بیت امام حسین (علیه السلام)  خدای ناکرده بی اعتنایی کرده است ویا آن را زیر سوال برده است؟

در کجای این متن به بیرق وپرچم امام حسین  (علیه السلام) توهین شده است؟اگریک جوان مومن ،شیعه مذهب وعاشق اهل بیت به شکل عزاداری نقدی دارد آیا باید  آن را متهم به  ....... بودن کنیم؟العیاذ بالله ما که خود را پیرواهل بیت وذاکر انها می دانیم اینگونه باید اتهام زنی کنیم ؟آیا سیره ائمه معصومین وبرخورد انها با دشمنان قسم خورده اشان این گونه بوده است؟کمی  منصفانه قضاون کنیم آیا  متن مورد نظر میتواند متعلق به یک........مذهب باشد؟آیا اگر حتی به زعم شما یک.......مذهب در عزای امام حسین (علیه السلام) شرکت کرده وبه شکل کار ونحوه مدیریت ان نقدی دارد که اتفاقا  نظر قاطبه خوانندگان هم نشان می دهد که وارد است آیا اصل حضورش به معنای عشق وارادتش به این خاندان نیست؟ما با کدام معیار وخط کش شرعی وقانونی دیگران را با تازیانه اتهام می نوازیم وکلمان سخیفی همچون .... مذهب وعاشق آبگوشت و........ را نسبت میدهیم؟با وجود علاقه واردادت قلبی   وقبلی که  به آقای ...... ط دارم عرض می کنم کمی آهسته تر برانید چرا ممکن است در مسیرتان  کسی را به نا حق له کنید وتجربه نشان داده است که تند روی وافراط در هر امری مذموم وناپسند است.

اجازه بدهیم یکبار هم کسی از  بیرون به ما بنگرد وما را مورد نقد قرار دهد تازمانیکه همه بگوییم همه چیز گل وبلبل است چیزی عوض نخواهد شد و ممکن است خدای ناکرده بعضی از چیزها برایمان عادت شود بدون اینکه  معنا ومحتواوپیام  آن برایمان روشن باشد.خوب است به سخنان نغز وپر محتوای مقام معظم رهبری در  مورد مداحی وذاکرین اهل بیت که اخیرا داشته اند نگاهی بیندازیم  ببینیم  معظم له  به چه زوایای ظریفی از این موضوع اشاره داشته اند و چگونه به تبعات ذکر این موضوعات در مداحیها  و عزاداریها هشدار دادند.من فکرمی کنم اگر همین موضوعات را جوان عزیزی در این وبلاگ از روی عشق به حضرتش ابراز میکرد آن عزیز تکفیر ومتهم به........ می شد کما اینکه شد.

و.در پایان این تذکر را اولا به خودم وسپس به سایر عزیزانی عرض می کنم که دغدغه دین ومذهب تشیع وعشق به اهل بیت را دارند چرا که به فرموده قران:فذکر ان الذکری تنفع المومنین  . اگر  تریبونی در اختیار داریم  کلاممان در مردم به ویژه جوانان تاثیر واقعی خود را نخواهد داشت مگرانکه قولا وفعلا به اهل بیت اقتدا کنیم چراکه فرموده اند :کونوا دعاه الناس بغیر ا لسنتکم

در پایان از حوصله وسعه  صدری که به خرج دادید صمیمانه تشکروقدردانی میکنم.  والسلام علی من التبع الهدی

من سلام مخصوص عرض میکنم حضور دوست عزیزم طلبه و از ایشان می خواهم به میخ ونعل نکوبند ..اصول دین ما مقدم است بردیگر موارد و شاید اگر کسی ندانست وموضوعی را گفت وبعدا براشتباهش از نحوه ارایه مطلب عذر خواست حکم ارتداد بی ربط ولی آگاهانه براصلی از اصول دین تاختن همان حکمی را دارد که شما گفته اید اسامی درون سایتها ونظردادن در وبلاگها هم همیشه استعار دارد ویا تخلص است اگر کسی مطلب می نویسد مسئول مطلب خود همیشه هست نیازی به پیدا کردن ای پی وغیره نیست در حالی که روشهایی خیلی پیش پا افتاده برای دور زدن این مورد هم در دنیای مجازی وجود دارد که در اینجا اصلا نیازی به آن نیست ...حد شرعی را قانونی مشخص می نماید که مصوبان قانونش ازاصل اصول دین وامامتش فیلتر شده واشهد ان علی ولی ال.. را با خود داشته باشند من اصلا نظرم این نیست که نویسنده متن ابتدایی دانسته نظر کفارآلودی را مطرح نمودند وهمانطور که خودشان اعلام داشتند نظری متفاوت را درغالب کلماتی ناموزون نگاشتند  ...لذا از ایشان تقاضا دارم در نحوه ارائه مطالب از این دست دقت کنند تا قلب بچه شیعه ای جریحه دار نگردد..باز هم از همه شما دوستان که بی تفاوت در امور دین نیستید تشکر میکنم ....به لبخند این شهید بزرگوار هم که امروز در صفحه است نگاهی بکنیم که از دادن جان برای دین واسلام ومیهن چقدر راضی است روحش شاد ...
با سلام خدمت دوستان عزیز (طلبه.مهندس.مهدی آبادی اصیل)از بیانات مستدل شما استفاده شد.اماطلبه محترم کسانی که بر همه اعتقادات ناجوانمردانه میتازند به نظر جنابعالی آیا نیتشان تخریب مقدسات و موجب گمراهی جوانان نخواهد بود ؟
۰۴ دی ۹۲ ، ۰۰:۵۳ پیر غلام

کی دنبال من میگشت؟

من باید به کی مراجعه کنم وجود خودمو ثبت کنم ؟

از کجا معلوم بعدا به من توهین نشود ؟

ولش کن همون گوشه سینه میزنم راحت تره .

عجب نفس های سرکشی در اینجاست ، اگه پرده ها کنار بره چی ؟

امام حسین دست چند تامون رو میگیره ؟

این چرا همه یا 100 هستند یا صفر ؟

هدف یکیه و راهها متفاوت ، همه دلسوزها خوب نوشتند .

فکر کردید شیطون میشینه شما راحت مراسم بگیرید . نه عزیز هی نخ میاد .

شاید تو فضای مجازی ندونیم کی به کیه .

ولی هممون اهل روستا رو میشناسیم و انقدر که تو وبلاگ سیاه نمایی شده نیست .

برید دست حاج اسدالله رو ببوسید و پیرغلام بهتر از اون پیدا نمی کنید .

خوب یا بد هر چی گفت بگید چشم .

هر کس نظری داره .

نظر بدید و توقع هم نداشته باشید نظرات شما حتما اجرا بشه . بگذارید کارش رو بکنه . مدیر میبینه کدوم پیشنهاد بهتره اون رو اجرایی می کنه .

متاسفانه تو ده چند نفر شلوغ کن هم هستند که جو میدن و کار خودشون و حرف خودشون رو به کرسی مینشونن .

اگه یه جوری اونا رو هم خفه کنید نور علی نور می شود .

 

 

 

 

پیر غلام عزیز سخنان دلسوزانه ات خیلی قشنگ بود دلها رو بهم نزدیک میکنه.در مورد حاج اسدلله عزیز که:جانا سخن از زبان ما میگویی.هدف همه دوستان یکیست سلیقه ها متفاوته.چقدر زیباست همشهریانخوب ولایی ازلبخند مظلومانه ونمکین شهیدی که عکسش روی صفحه دلبری میکنه درس بگیریم واز خط ولایت فاصله نگیریم صله رحم کنیم (همه بهم متصلیم)که خدای مهربان نیز به مارحم کندو ببخشاید مرا در مورد خطاهای احتمالیم .مهربان باشیم و قلوبمان بهم نزدیکتر.به امید آنروز که امروزهم دیر است.یا علی     ازمیثم عزیز هم تشکر میکنم برای سایت زحمات زیادی میکشد.
پیرغلام عزیز وگل توکه اینقدر خوب به موضوع پرداختی آخرش خراب کردی ..کسی رو که نباید خفه کرد ....حاج اسدالله هم دوست ومرید و عزیز همه ماست برا همه ما قابل احترامند هر چند از روی سادگی وصفای دلشون گاهی حرف بعضی ازشیاطین در ایشون تاثیر میذاره ..ولی بخاطر شخصیت والا وهمون صفای وجودی که دارن وبی ریا وبی کلکند ما بهش احترام میگذاریم خدا انشالله وجودشو از بلا دور بداره براش آرزوی سلامتی داریم ....
۱۵ دی ۹۲ ، ۱۳:۵۴ من همینم که هستم

سلام

از دوستانی که نظر میدهند خواهش میکنم تو این روزا بیان جلو گوشه کنار واینسن تا کسی به دست و پاشون بیفته تا یک قدم بردارند خیلی ها انقدر با تکبر در مسجد می نشینند که بیا و ببین امسال حال کردم موقعی که اقای محمدی امد وسط جوانان و شروع کرد با دودست بر سر خود زدن شوری داد به مجلس که خیلیا به کلاسشون نمیخوره بابا برای امام حسینه فقط منتظرا مجلس تموم بشه برن یک کتاب انتقاد بنویسن بابا بیا جلو شما هم گوشه ای از کار را که فکر میکنی مشکل داره رو بگیر زیر نخل شما بیا یا حسین بگو اگه به کلاست بر نمی خوره ویا بیارای  میاندار هیئت باش چه میدونم شما که انتقاد میکنی به ما که نه توخلوت خودت بگو من این کارها را بررای بهتر شدن مراسم امام حسین انجام دادم و......

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی