ÇÈÒÇÑ åÏÇíÊ Èå ÈÇáÇí ÕÝÍå

خاطره ای از مرحوم حسین طهماسبی :: وبلاگ رسمی روستای مهدی آباد اردهال
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫ ‏‫‏‫
‏‫‏‫

خاطره ای از مرحوم حسین طهماسبی

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ

راوی: حاج علی اصغر طهماسبی

زمانی که دستگیری اعضای فدائیان اسلام شروع شد مرحوم حسین طهماسبی تصمیم به فرار از تهران و عزیمت به روستای مهدی آباد داشت. اما مطمئنا در راه به وسیله عوامل بازرسی و گشتی شناسایی میشد. برای همین از آقای محمود آبیاتی یکی از اهالی مهدی آباد که در آن زمان جزو نیروهای ارتشی بود کمک گرفت و قرار شد با همراهی ایشان به مهدی آباد سفر کند. همراهی آقای محمود آبیاتی باعث میشد به راحتی از سد ایست و بازرسی ها بگذرند. ساعت 4 صبح به سمت مهدی آباد حرکت کردند تا کمتر جلب توجه کنند.

بالاخره به مهدی آباد رسیدند و مرحوم حسین طهماسبی مدت 5 سال به طور مخفیانه در این روستا به همراه خانواده اش زندگی کرد. روزها در کوهها و دشتهای اطراف مخفی میشد و شب ها در تاریکی هوا به خانه باز می گشت. در این مدت نیروهای امنیتی بارها برای دستگیری وی به روستا مراجعه کردند ولی موفق نبودند. گاهی با لباس مبدل و به عنوان فروشنده یا خریدار اجناس به روستا می آمدند تا اورا شناسایی کنند اما هربار بدون اینکه از وی سرنخی بدست بیاورند روستا را ترک می کردند.

اما جاسوسان به نیروهای امنیتی خبر داده بودند که وی در روستاست و به طور مخفیانه زندگی میکند. این باعث شد تا بالاخره در سال 1339 چندنفر از نیروهای امنیتی طاغوت با لباس مبدل به روستا آمده و وارد خانه کدخدای ده شوند. از کدخدا خواستند تا حسین طهماسبی را به او تحویل دهد. اما کدخدا از جا و مکان او اظهار بی اطلاعی کرد. سپس منزل مرحوم حسین طهماسبی را به ماموران نشان داد و ماموران چون میدانستند ماه رمضان است و ایشان برای افطار به منزل خواهد آمد مخفیانه به منزل ایشان رفتند و با گروگان گرفتن خانواده اش به کمین او نشستند.

سرانجام لحظه ای که مرحوم حسین طهماسبی به خانه بازگشت توسط ماموران دستگیر شد. جاسوسان خبر داده بودند که وی در خانه اسلحه دارد و برای همین تمام منزلش را زیر و رو کردند اما چیزی پیدا نشد و مشخص گردید اخبار دروغ مبنی بر داشتن اسلحه به ماموران داده شده است.

پس از دستگیری چون خودروهای نظامی لب جاده اصلی توقف کرده بودند ایشان را پیاده تا جاده اصلی برده و از آنجا با خودرو به پاسگاه نراق و سپس به تهران منتقل کردند.

خوش اقبالی مرحوم حسین طهماسبی در این بود که بعد از دستگیری تب و تاب گروه فدائیان اسلام تمام شده بود و دیگر نظام طاغوت اهمیتی برای این گروه قائل نبود و به همین سبب حکم سنگینی برای ایشان بریده نشد. اما اگر در همان زمان 5سال قبل دستگیر شده بودند مطمئنا با حکم اعدام و یا حبس ابد روبه رو می شدند. ایشان دو سال در زندان قزل قلعه زندانی شدند و پس از دو سال نیز تبرئه و آزاد شدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۷

وبلاگ روستای مهدی آباد موافق و یامخالف نظرات تایید شده نیست و تمامی مطالب ارسالی، دیدگاه و نظر شخصی کاربران است. تعداد نظرات این مطلب:  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی